اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس:

تعرفه حداقل نیاز ‌برق برای یک زندگی عادی باید در تمام کشور یکسان باشد

خبرگزاری فارس: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تعمیم عدالت و تامین آسایش جامعه را با نگاهی به تعرفه برق بخش خانگی در سال جاری بررسی کرد.

تعرفه حداقل نیاز ‌برق برای یک زندگی عادی باید در تمام کشور یکسان باشد
به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در اغلب کشورها تعرفه‌گذاری در صنعت برق بیشتر با جهت‌گیری اقتصادی و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها برای انتقال و استقرار صنایع در مناطق محروم‌تر انجام می‌گیرد و تعمیم آسایش عمومی با این اهرم کمتر مد نظر واقع می‌شود، افزود: اما در ایران به این مهم توجه شده و وزارت نیرو تعرفه‌هایی تدوین کرده که بر اساس آنها قیمت برق در نقاط مختلف کشور با توجه به وضعیت جغرافیایی و نیاز مردم این مناطق به آسایش بیشتر تعیین شده است.

این گزارش ادامه میدهد: با این وصف به نظر می‌رسد که برای تعمیم عدالت و گسترش هرچه بیشتر آن در سطح جامعه که یکی از اهداف اولیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است، باید تعرفه حداقل نیاز انرژی برق برای یک زندگی عادی در تمام کشور یکسان باشد. به عبارت دیگر، برای آنکه عدالت کاملا رعایت شود، باید بهای برق بر اساس کف الگوی مصرف اکثریت مشترکین در تمام مناطق و اقلیم‌های کشور به طور یکسان در نظر گرفته شود و مصرف بیشتر از آنکه معمولا برای سرمایش و یا استفاده از تجهیزات و لوازم خانگی پرمصرف است، باید مبتنی بر نوع مصرف و آب و هوای نقاط مختلف کشور و البته با مطالعه بیشتر اقلیم‌ها صورت گیرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول