اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 510 میلیارد ریال؛

177پروژه در نیشابور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: فرماندار نیشابور گفت: 177 طرح و پروژه عمرانی، خدماتی، بهداشتی، فرهنگی و رفاهی با اعتباری افزون بر 510 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح شد.

177پروژه در نیشابور افتتاح شد
سیدجلال هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از 15باب فضای آموزشی، 33 پروژه دفاتر ICT روستایی، 31 پروژه کشاورزی و ... است.
وی ادامه داد: همزمان با هفته دولت 14 طرح شهرداری نیشابور با اعتبار 31 میلیارد و 750 میلیون ریال از جمله افتتاح سه بوستان محلی برای بهره‌مندی 100 هزار نفر از مردم شهر نیشابور در مناطق پرتراکم شهری افتتاح شد. 
هاشمی بیان داشت: همچنین شش طرح خدماتی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور از جمله اتوماسیون اداری، پروژه‌های فناوری اطلاعات و بخش دیالیز بیمارستان 22 بهمن نیشابور با اعتباری بالغ بر 820 میلیون تومان بخشی از پروژه‌های افتتاحی این دانشکده در شهرستان بود که با بهره‌برداری از آن حدود 8 هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.
نماینده عالی دولت در شهرستان، افتتاح همزمان 24 طرح آب و فاضلاب شهری نیشابور با اعتبار 72 میلیارد و 650 میلیون ریال شامل خطوط اصلاح و ترمیم شبکه شهری آب شرب را یکی از اقدامات مهم دولت در توسعه زیرساخت‌های شهر بزرگ نیشابور دانست.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: برای ایجاد توسعه متوازن در بخش‌های تابعه شهرستان نیز سعی شد تا پروژه‌های شاخص و زیربنایی تعریف شده با کمترین هزینه در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن عملیاتی و اجرایی شود تا مردم طعم خدمت‌رسانی را بچشند.
فرماندار شهرستان نیشابور با تاکید بر عزم دولت نهم و دهم در توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی، بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به پنج روستای سه‌چوب، سنگونی، حصارگل، شاداب و  پیرکماج میز با اعتباری بالغ بر 2.5میلیارد تومان را یکی از مصداق‌های بارز خدمات‌رسانی بیمنت و صادقانه به مناطق نیمه برخوردار و محروم روستایی عنوان کرد.
هاشمی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی نیز افتتاح ساختمان میراث فرهنگی نیشابور با 320 متر مربع و اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال یکی از پروژه‌های شاخص میراث فرهنگی استان بود که برای نخستین بار در استان خراسان رضوی، علاوه بر رعایت اصول مهندسی ساخت و ساز، نمای این سازه بتنی دارای معماری اصیل ایرانی اسلامی برگرفته از منطقه نیشابور است.
وی با اشاره به عزم دولت برای ایجاد 18 هزار و 800 فرصت شغلی در شهرستان نیشابور و اشتغال جوانان تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان نیشابور با وجود دو شهرک صنعتی خیام و عطار و همچنین قطعی شدن تاسیس نمایندگی گمرک، سرمایه‌گذاران زیادی تمایل به حضور در این شهرستان را دارند که یک نمونه آن افتتاح یک کارخانه تولید انواع محصولات لبنی با 20 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال‌زایی 59 نفر در هفته دولت بود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول