اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور:

تعداد زندانیان شاغل با تحقق وعده‌ها به 70 هزار نفر میرسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به اشتغال 40 هزار نفری زندانیان اظهار امیدواری کرد با وعده‌های داده شده توسط بانک‌ها و مراجع ذی‌صلاح کار و اشتغال، این آمار در سال جاری بین 20 تا 30 هزار نفر افزایش یابد.

تعداد زندانیان شاغل با تحقق وعده‌ها به 70 هزار نفر میرسد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌های کشور جرائم مواد مخدر را با 44 درصد به عنوان جرم اول زندانیان موجود و رتبه دوم را مربوط به سرقت با 26 درصد از زندانیان موجود اعلام کرد که از این تعداد 96 درصد مربوط به زندانیان مرد و 4 درصد زندانیان زن هستند.

وی از اشتغال چهل هزار نفری زندانیان به عنوان یکی از توفیقات سازمان زندان‌ها نام برد و گفت: امروز در حوزه زندان‌بانی علیرغم محدودیت‌های فراوان، اقدامات بسیار گسترده‌ای در بخش‌های مختلف فرهنگی، اصلاح و تربیت، بازپروری، مشاوره و روان درمانی، اشتغال و حرفه آموزی انجام پذیرفته است که این اقدامات می‌تواند زندگی فرد رها شده از زندان را تأمین و تضمین کند.

اسماعیلی از اقدامات بهداشتی، قضائی به عنوان بخش دیگری از این اقدامات نام برد و اضافه کرد: همه این فعالیت‌ها در راستای انجام برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و جهت دستیابی به جامعه‌ای سالم صورت می‌پذیرد.

این مقام قضایی کشور با اشاره به اینکه در ماه رمضان سال گذشته 138 هزار ختم قرآن در زندان‌های کشور انجام پذیرفت این رقم را در رمضان سال جاری عدد 200 هزار ختم اعلام کرد و گفت: در کنار برنامه‌های متنوع قرآنی کلاس‌های احکام، اخلاق، اصول عقاید و برنامه‌های ویژه شب‌های قدر از جمله فعالیت‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان بود که با حضور فعال مددجویان و کارکنان و سربازان وظیفه زندان‌های کشور انجام گرفت.

تقدیر  سازمان بهداشت جهانی از سازمان زندان‌ها به خاطر مهار تهدید بیماریهای خطرناک

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اذعان به وجود زندانیان مبتلا به بیماری‌های خاص از جمله ایدز، هپاتیت و سل در زندان‌ها اقدامات اساسی بهداشتی انجام شده در این زمینه را بسیار خوب ارزیابی کرد و از مهار شدن تهدیدات این بیماری‌های خطرناک در زندان‌های کشور خبر داد به نحوی که این اقدامات مورد تأیید و تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.

وی انجام اقدامات قضایی از جمله محدود کردن مرخصی‌ها، اعطای زندان رأی باز را از جمله دیگر اقدامات اساسی سازمان زندان‌ها در 2 سال اخیر بیان کرد و از بازگشت نظم و انضباط، اقتدار و امنیت به زندان‌های کشور خبر داد.

اسماعیلی تأثیر این اقتدار را در کاهش برگشت و مراجعت زندانیان به زندان محسوس ارزیابی کرد.

این مقام عالی قضائی کشور از ایجاد 5 اردوگاه ویژه مواد مخدر در 5 استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان وبلوچستان و کرمان خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد این اردوگاه‌ها همه محکومان جرائم مواد مخدر در آنها نگهداری می‌شوند که با توجه به این اقدام می‌توان با کاهش جمعیت کیفری زندا‌ن‌ها اقدامات اصلاحی و تربیتی بهتری در زندان‌های کشور انجام داد. 

اسماعیلی تاکید کرد: تعدادی از زندانیان به عنوان رسوب جمعیت کیفری همواره در زندا‌ن‌ها هستند و این خود عامل افزایش نسبی جمعیت کیفری در زندان‌های کشور شده است.

این مقام عالی قضایی کشور از آموزش بیش از 63 رشته فنی توسط کارشناسان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در زندان‌های کشور و در رشته‌های مختلف مانند برق، لوله کشی، جوشکاری، منبـت، معرق و رایانه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته زمینه اصلاح و بازگشت سالم مددجویان به جامعه فراهم شود. 

وی همچنین با اشاره به  اشتغال 40 هزار نفری زندانیان اظهار امیدواری کرد با وعده‌های داده شده توسط بانک‌ها و مراجع ذی‌صلاح کار و اشتغال، این آمار در سال جاری بین 20 تا 30 هزار نفر افزایش یابد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول