اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان زنجان صورت گرفت؛

مشارکت 3 هزار نفرروز استادکار فرهنگی در طرح هجرت

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 3 هزار و 174 نفرروز‌ استادکار فرهنگی ‌در‌ طرح هجرت مشارکت داشتند.

مشارکت 3 هزار نفرروز استادکار فرهنگی در طرح هجرت
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور مرادلو شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح هجرت 3 با به کارگیری دانش‌آموزان در راستای مرمت، بهسازی، زیبا سازی و شاداب سازی مدارس در سال جهاد اقتصادی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این طرح به منظور بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در کل استان اجرا شد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه این طرح از اول تیرماه سال جاری آغاز شد، افزود: این طرح تا هفته آخر شهریور ماه ادامه می‌یابد.
وی تقویت باورهای اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی دانش‌آموزان و مشارکت آنان در برنامه‌های عمرانی از اهداف برگزاری این طرح در استان برشمرد.
مرادلو تصریح کرد: مشارکت‌پذیری، مسئولیت‌پذیری، ایجاد روحیه تعاون، جامعه‌پذیری، کارآفرینی، سازندگی‌، غنی‌سازی و تربیت دینی  از اهداف اختصاصی طرح هجرت 3 است.
وی با اشاره به اینکه 431 واحد آموزشی زیر پوشش طرح هجرت 3 قرار گرفتند، یاد آورشد: 21 هزار نفر  روز دانش‌آموز در سال جاری در این طرح مشارکت داشتند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: 3 هزار و 174 روز کار استادکار فرهنگی نیز در این طرح مشارکت داشتند.
وی گفت: طرح هجرت سه از تاکیدات مقام معظم رهبری در قالب تعمیرات، بهسازی و زیبا سازی مدارس استان در قالب بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در سال جاری نیز اجرا می‌شود.
مرادلو ادامه داد: در قالب طرح هجرت سه فضاهای مدارس استان تعمیر، مرمت و زیبا سازی می‌شوند که در سال جاری بازسازی 90 هزار میز و نیمکت در دستور کار قرار دارد.
وی تشکیل مدارس قرآنی برای مدارسی که دو دوره قبلی را گذرانده‌اند را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: 20 هزار دانش‌آموز در دو ترم گذشته از مدارس قرآنی استفاده کردند.
وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای علوی برای دانش‌آموزان مناطق محروم از دیگر برنامه‌های تابستان است که 600 دانش‌آموز به اردوگاه علوی تهران در دو مقطع راهنمایی و متوسطه اعزام می‌شوند.
مرادلو از حضور 2 هزار دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی غرب کشور در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان در راستای آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت از مناطق عملیاتی غرب کشور پس از برگزاری امتحانات خرداد ماه اعزام می‌شوند.
وی کمبود اعتبارات را از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با اخذ اعتبارات بیشتر برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش به نحو مطلوب‌تری انجام می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول