اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

بهره‌برداری از چند طرح عمرانی در شهرستان بناب

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، نماینده مردم بناب در مجلس و فرماندار بهره‌برداری از چند طرح عمرانی در شهرستان بناب آغاز شد.

بهره‌برداری از چند طرح عمرانی در شهرستان بناب
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، یکشنبه‌شب یک واحد خوابگاه دانشجویی در دانشگاه بناب افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این خوابگاه در چهار طبقه با زیربنای یک‌هزار و 500 مترمربع به ظرفیت 167 نفر با صرف اعتباری بیش از 9 میلیارد ریال و ظرف مدت 14 ماه تکمیل و از آن بهره‌برداری شد.
استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به روند توسعه و شکوفایی در شهرستان بناب آن را مدیون زنان و مردانی دانست که به این آب و خاک وابسته‌اند و برای شکوفایی هرچه بیشتر این منطقه اهتمام دارند.
ضیاءالله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر و تشکر از عنایت وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در ارتقای مجتمع آموزش عالی بناب به دانشگاه اظهار داشت: اگر امروز در جای جای میهن اسلامی شاهد توسعه و پیشرفت هستیم، بیشک در نتیجه اطاعت از فرامین امام راحل (ره) و پیروی از ولایت فقیه است و در اثر اجرای منویات مقام معظم رهبری شاهد شکوفایی کشور عزیزمان در تمام عرصه‌ها هستیم.
بهره‌برداری از فاز دوم مجتمع آبرسانی صور و توتاخانه
همچنین با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی بهره‌برداری از فاز دوم مجتمع آبرسانی صور و توتاخانه آغاز شد.
این مجتمع آبرسانی که با هدف تأمین آب آشامیدنی هفت روستای صور، توتاخانه، آلقو، روشت کوچک، روشت بزرگ و  دوش از سال 1387 آغاز شده بود، امروز با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.
محمد صمدنژاد مدیرعامل امور آب روستایی آذربایجان‌شرقی در مراسم بهره‌برداری از این مجتمع گفت: این طرح با خط انتقال به طول 30 کیلومتر و طول شبکه‌گذاری 10 کیلومتر و احداث پنج ایستگاه پمپاژ بوده که با بهره‌برداری از این مجتمع 3 هزار و 64 خانوار با جمعیت 14 هزار و 324 نفر را تحت پوشش برده و برای اجرای آن 11 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: این طرح از پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری بوده و با بهره‌برداری از یک چاه دیگر که دردست اقدام است، نیاز 30 ساله اهالی منطقه تأمین خواهد شد.
بهره‌برداری از سالن ورزش‌های رزمی و خانه کشتی بناب
همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ادارات و سازمان‌ها، مدیرکل تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی و جمعی از ورزشکاران  سالن ورزش‌های رزمی و خانه کشتی بناب در دو طبقه با زیربنای یک‌هزار و 350 مترمربع با صرف اعتباری افزون بر 5 میلیارد و 450 میلیون ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این طرح نیز از مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری در این شهرستان بود.
کارخانه فرآورده‌های لبنی پدیده سهند بناب باز افتتاح نشد
چهارمین طرحی که قرار بود با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح و به بهره‌برداری برسد، کارخانه فرآورده‌های لبنی پدیده سهند بناب بود که به دلیل ناهماهنگی در برنامه‌ها و حجم زیاد برنامه‌های افتتاحی استاندار در شهرهای مختلف استان و با وجود  برنامه‌ریزی مسئولان این شرکت مورد افتتاح رسمی قرار نگرفت.
این واحد تولیدی از سوی بخش خصوصی و با مشارکت بانک ملی تکمیل و راه‌اندازی شده است و برای تکمیل آن 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده  که 9 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک ملی و مابقی آورده مدیریت مجموعه است.
با افتتاح این واحد تولیدی روزانه 40 تن انواع مواد لبنی تولید و روانه بازار خواهد شد که قابلیت افزایش ظرفیت تولید روزانه به 80 تن را دارا بوده و با راه‌اندازی این واحد تولید فرآورده‌های لبنی برای 30 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.
توضیح اینکه این طرح جزو برنامه‌هایی بوده که توسط فرماندار بناب در هفته دولت باید افتتـاح میشد اما با وجود برنامه‌ریزی قبلی و دعوت از مسئولان منطقه برای حضور در مراسم افتتاح بعداً از سوی فرمانداری اعلام شده بود که چون این طرح شده بود که چون این طرح میلیاردی است، قرار بر این شده تا به زودی با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شود که امروز نیز با وجود حضور دکتر بیگی استاندار و اطلاع‌رسانی قبلی متأسفانه باز هم شاهد عدم افتتاح رسمی این طرح بودیم که این موضوع دلسردی یک سرمایه‌گذار را به دنبال داشت.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول