اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

دستگیری 35 هزار نفر در جهان به بهانه مبارزه با تروریسم پس از حملات 11 سپتامبر

خبرگزاری فارس: جدیدترین تحقیقات انجام‌شده نشان میدهد که بعد از وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا، حداقل 35 هزار نفر در سراسر جهان به اتهام فعالیت‌های ترویستی دستگیر شده‌اند.

دستگیری 35 هزار نفر در جهان به بهانه مبارزه با تروریسم پس از حملات 11 سپتامبر
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌پست"، در حالیکه ده سال از حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا میگذرد، حداقل 35 هزار نفر در سراسر جهان به عنوان تروریست محکو شده‌اند و این در حالیست که بسیاری از این افراد تنها به جرم تکان دادن یک نماد سیاسی و یا وبلاگ‌نویسی درباره یک تظاهرات پشت میله‌های زندان هستند.

در اولین شمارش مربوط به تعداد دستگیریها و محکومیت‌های ضد تروریستی، خبرگزاری "آسوشیتدپرس" با استناد به موجی از تعقیب‌هایی که تحت قوانین جدید و تشدیدی ضد تروریستی صورت گرفته و بیشتر آنها با حمایت مالی غرب به تصویب رسیده است، هر ساله صدها نفر به انجام اقدامات تروریستی محکوم شده‌اند.

حجم گسترده محکومیت‌ها علاوه‌براینکه در کنار تقریبا 120 هزار دستگیری که صورت گرفته است، نشان‌دهنده نفوذ آگاهی جهانی درباره تروریسم به جوامع و تغییر جنگ علیه تروریسم در دادگاه‌هاست،‌ نشان‌دهنده این است که ده‌ها کشور در سراسر جهان از بهانه جنگ علیه تروریسم برای محدود کردن مخالفان سیاسی خود در زندان‌ها استفاده میکنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس برای دستیابی به این آمار، در بیش از 100 کشور جهان تحت قانون آزادی اطلاعات درخواست داده، مصاحبه‌هایی را انجام و اطلاعاتی بدست آورده است.

این خبرگزاری با استفاده از قانون آزادی اطلاعات به شناسایی 119 هزار و 44 نفری که به اتهام اقدامات تروریستی دستگیر شده‌‌اند و 35 هزار و 117 موردی که در این رابطه در 66 کشور جهان محکوم شده‌اند پرداخت و این در حالیست که این تعداد برابر با 70 درصد جمعیت جهان است.

این در حالیست که بیتردید این آمار بدلیل اینکه برخی کشورها از تامین اطلاعاتی این خبرگزاری در رابطه با دستگیریها و محکومیت‌های مرتبط با اقدامات تروریستی خودداری کرده‌‌اند، بسیار بالاتر است.

از این آمار دستگیری و محکومیت، 2 هزار و 934 مورد دستگیری و 2 هزار و 568 مورد محکومیت به انجام عملیات تروریستی متعلق به آمریکا بوده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته میلادی هشت برابر شده است. این درحالیست که آمریکا در راس کشورهای است که مدعی جنگ علیه تروریسم هستند.

در ادامه این تحقیقات آمده است که بیش از نیمی از محکومیت‌های تروریستی مربوط به دو کشور ترکیه و چین بوده است که به استفاده از قوانین ضد تروریستی برای سرکوب مخالفان متهم شده‌‌اند.

کشور ترکیه با داشتن 12 هزار و 897 مورد محکومیت تروریستی، یک سوم این آمار را به خود اختصاص داده است.

گستره افرادی که امروز به جرم اقدامات تروریستی پشت میله‌های زندان هستند، نشان‌دهنده تعارف مختلف کشورها از تروریست است؛ تعریف کشور چین از ترویست که بیش از 7 هزار نفر را به جرم اقدامات تروریستی در زندان دارد، تجزیه‌طلبی و افراط‌گرایی است.


انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول