اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی؛

نمایشگاه طراحی مرکب سیاه در نیشابور برپا شد

خبرگزاری فارس: همزمان با روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی نمایشگاه طراحی مرکب سیاه آثار هنرمند نیشابوری سیدرضا طالبی در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برپا شد.

نمایشگاه طراحی مرکب سیاه در نیشابور برپا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حمید رضا آتشی، مسئول مجتمع‌‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام این مطلب اظهار داشت: شهرستان نیشابور از دیرباز مهد هنر نگارگری ایران بوده است و وجود مقبره کمال‌الملک در این شهر سبب شده است هنر نقاشی رشد فزاینده‌ای داشته باشد و اساتید و هنرجویان برجسته نقاشی توانسته‌اند مقام های برتر ملی و بین‌المللی را از آن خود کنند.
وی گفت: نمایشگاه "مرکب سیاه" مجموعه آثار هنرمند نیشابوری سید رضا طالبی است که 22 اثر طراحی را در ابعاد 50 در 70 معرض دید عموم قرار داده اند.
آتشی درباره این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه طرح‌های گرافیکی با موضوع انسان که با استفاده از آب مرکب و قلم فلزی به سبک رئالیسم طراحی شده است.
وی درباره سوابق این هنرمند نیشابوری بیان داشت: وی دارای 10 سال سابقه فعالیت در رشته نقاشی و طراحی است و در حال حاضر دانش آموخته کارشناسی رشته نگارگری "نقاشی ایرانی" دانشگاه هنر شاهد تهران است.
وی به هدف از برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و عنوان داشت: برپایی نمایشگاه و دیدن زیبایی هنر طراحی ایجاد اتکاء به نفس و احساس توانمندی همراه با رشد فکری را در مخاطب بوجود می آورد و همچنین آثار مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.
آتشی تصریح کرد: نمایشگاه «کتاب به روایت طرح» از 12 تا 17 شهریور 90 از ساعت 9 تا 12 صبح و 5 تا 8 بعداز ظهر در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای بازدید عموم علاقمندان برپا است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول