اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس تبادل اطلاعات آذربایجان غربی اعلام کرد:

دستگیری اخاذ فیس‌بوکی در آذربایجان ‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی گفت: یکی از اعضای فیس‌بوک که با برقراری ارتباط با دختران اقدام به اخاذی می‌کرد دستگیر شد.

دستگیری اخاذ فیس‌بوکی در آذربایجان ‌غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن کوره‌بلاغی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تشکیل شد، ‌اظهار داشت: با دریافت شکایتی از یک خانم مبنی بر اینکه فردی از طریق اینترنت قصد اخاذی از این خانم را دارد مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این خانم شکایتی در زمینه اخاذی فرد ناشناسی از وی به بهانه تهیه عکس‌های غیراخلاقی، ماموران این پلیس موضوع را مطرح ‌کرد، تصریح کرد: این موضوع برای بررسی بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.
این مسئول افزود: با تحقیقات پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات معلوم شد متهم با برقراری ارتباط اینترنتی از طریق یکی از سایت‌های اجتماعی به نام فیس‌بوک مدتی با دختران به صورت صوتی و تصویری ارتباط برقرار می‌کرد و عکس‌هایی از آنها به صورت کاملا حرفه‌ای دریافت می‌کرد.
کوره‌بلاغی خاطرنشان کرد: متهم پس از مدتی با ارائه پیشنهادهای بی‌شرمانه، اقدام به اخاذی از دختران جوان  می‌کرد.
وی با بیان اینکه بعد از بررسی‌های به عمل آمده در 48 ساعت متهم شناسایی شد، گفت: با مشخص شدن موضوع، ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اقدام به بررسی ایمیل‌های ارسالی متهم کرده و با ردیابی دقیق آنها محل سکونت این فرد را شناسایی کردند.
این مسئول با بیان اینکه این متهم در یکی دیگر از استان‌های کشور ساکن بود، اظهار داشت: به دلیل سکونت متهم در استان کردستان عوامل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با کسب نیابت قضایی متهم را با مشخصات معلوم در این شهرستان دستگیر و به مقر پلیس دلالت دادند.
کوره‌بلاغی افزود: با ارائه ادله محکمه پسند توسط پلیس، متهم لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی خود معترف شد.
 وی با اشاره به اینکه تحقیقات از متهم دستگیر شده در ارتباط با کشف دیگر بزه‌های وی ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ارتباطات اینترنتی بستر مخرب برای اخاذی برخی افراد فراهم کرده که می‌توان با کنترل مداوم این ارتباطات، از افتادن فرزندان خود در دام این اخاذان جلوگیری کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول