اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان:

رایزنان بازرگانی با شرکت‌های داخلی همکاری نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان گفت: سفرا و رایزنان بازرگانی برای معرفی شرکت‌های مشاور و ارائه دهنده خدمات همکاری نمی‌کنند.

رایزنان بازرگانی با شرکت‌های داخلی همکاری نمی‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد نادری نسب ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: در ایران سفرا و رایزن‌های بازرگانی فعالیتی برای معرفی شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی مهندسی انجام نمی‌دهند. 
وی افزود: مشاوران ایرانی برای تاسیس شعبه در کشور عراق بیش از یک سال دوندگی می‌کنند این در حالیست که کشور ترکیه به واسطه رایزن بازرگانی در مدت کمتر از یک ماه در عراق شعبه راه‌اندازی می‌کند.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ساختمان اداره کل مسکن و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه آیین‌نامه خدمات فنی مهندسی از سال ۸۹ ابلاغ شد، گفت: صادرات خدمات فنی مهندسی در استان ما سابقه زیادی ندارد به همین دلیل آشنایی بخش خصوصی با آن زیاد نیست.
وی افزود: عمده‌ترین مشکل، عدم آشنایی مدیران و بخش خصوصی با قوانین کار و استانداردهای کشورهای خارجی و بیمه و... است.
نادری نسب همچنین تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های جدید مشاورانی که فعالیت‌هایی در کشورهای دیگر داشته‌اند، نتوانستند پولشان را به داخل برگردانند.
وی سهم استان را در بخش صادرات خدمات فنی مهندسی ۸۰ میلیون دلار عنوان کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات بخش خصوصی این است که نمایندگانی از خدمات فنی مهندسی در هیئت‌هایی که به کشورهای خارجی اعزام می‌شوند یا هیئت‌های خارجی که پذیرش می‌شوند حضور ندارند.
نماینده جامعه مهندسان خوزستان نیز در این نشست گفت: یک سال و نیم است که پیگیر افتتاح شعبه در عراق و اقدامات مربوط به آن از جمله ترجمه اسناد و ثبت شرکت برای ارائه کالا هستیم.
محسن مشکی‌زاده با اشاره به معطلی در وزارت خارجه، افزود: کنسولگری عراق در استان نمی‌توانست به ما کمک کند و تمام کار‌ها به سرکنسولگری عراق در تهران واگذار می‌شد که مشکلاتی در تردد ایجاد می‌کرد.
به گفته وی، شرکت‌هایی با همکاری شرکت‌های ترک توانستند در اقلیم کردستان عراق فعالیت کنند اما برای فعالیت در کشور عراق به ثبت شرکت در بغداد نیاز است که به سختی انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: بخش مسکن در عراق بسیار فعال است و متقاضی زیادی هم دارد اما نیاز به سرمایه گذاری بالا دارد که در صورت همکاری بانک توسعه می‌توان در این بخش فعالیت کرد.
مشکی زاده تاکید کرد: آگهی پروژه‌ها در کشورهای همسایه به ویژه عراق به درستی اطلاع رسانی نمی‌شود و نیاز به رایزنی دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول