اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

محققان دانشگاه کالیفرنیا کشف کردند:

روش جدید سارقان برای دزدی از عابربانک‌ها

خبرگزاری فارس: محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند سارقان به تازگی می‌توانند با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز، رمز عابر‌بانک‌ها را که توسط افراد وارد شده است را شناسایی کنند.

روش جدید سارقان برای دزدی از عابربانک‌ها
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سان دیاگو موفق شدند دریابند که چگونه می‌توان با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز دیجیتالی رمز وارد شده توسط افراد را با بررسی صفحه کلید ورودی رمز تشخیص داد.

آنها دریافتند به هنگام لمس صفحه کلید توسط افراد قبل از اینکه گرمای منتقل شده از انگشت فرد به صفحه کلید از روی سطح صفحه کلید از بین برود، توسط دوربین‌های مادون قرمز می‌توان نقاط پر حرارت تا کم حرارت را تشخیص داد و رمز را دریافت کرد.

به گزارش سی ان ان، این زنگ خطری برای افراد استفاده کننده از دستگاه‌های عابربانک است که باید نسبت به این مورد آگاهی داشته باشند.

محققان دریافتند احتمال صحت تشخیص رمز پس از یک دقیقه به حدود 50 درصد میرسد. با توجه به اینکه صفحه کلید‌های پلاستیکی و لاستیکی قابلیت ذخیره‌سازی بیشتری از حرارت را دارند بنابراین استفاده از این صفحه کلید‌ها خطر دزدیده شدن رمز را افزایش می‌دهد.

بنابراین جنس صفحه کلید نیز با توجه به ضریب انتقال حرارت آن بسیار مهم خواهد بود و استفاده از موادی که انتقال حرارت در آنها سریع رخ خواهد داد در جلوگیری از سرقت رمز بسیار مناسب خواهد بود.

توصیه می‌شود در جهت پیشگیری از سو استفاده سارقان از این روش کشف ‌شده، سایر نقاط صفحه کلید لمس شود تا به این ترتیب سارقان به دلیل تعداد بالای نقاط گرم موجود در صفحه کلید دچار سردرگمی شوند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول