اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط ایران صورت پذیرفت؛

انجام 13000 مقاله علمی ISI در سال جاری

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن شیمی ایران گفت: در سال جاری حدود 13 هزار مقاله علمی ISI توسط ایران انجام شده که با کشور ترکیه فاصله‌ چندانی ندارد و با همین میزان مقاله اکنون در رتبه 21 جهان قرار دارد.

انجام 13000 مقاله علمی ISI در سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی شمسی‌پور ظهر امروز در آیین افتتاحیه کنگره ملی شیمی ایران در دانشگاه بوعلی سینای همدان سال 2011 را سال برگزاری سمینارهای انجمن به حالت ویژه دانست و افزود: در کشور ما با وجود بضاعت اندک و عدم پشتیبانی مسئولان و عدم تعهد آنها در پایان سال شیمی قرار داریم بدون اینکه پشتیبانی از ما شده باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر رشته شیمی جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است و این جایگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پررنگ شده است و جوانان ما اکنون می‌توانند بهتر از سابق جای بزرگان را پر کنند.
رئیس انجمن شیمی ایران با اشاره به کم لطفی‌هایی که به رشته شیمی صورت گرفته است، ابراز داشت: با وجود اینکه ناملایمتی‌هایی نسبت به رشته شیمی صورت گرفته است اما با این وجود همه ما شیمیست‌ها هر روز نسبت به رشته شیمی جریح‌تر شده و تلاش بیشتری برای پویایی این رشته انجام می‌دهیم.
وی تصریح کرد: شیمی از نظر تاریخی جایگاه ویژه‌ای در کشور ما داراست به طوری که پس از اسلام نیز نه از لحاظ علمی، بلکه از لحاظ ادبی، اخلاقی و امانت‌داری شیمی نقش مهمی داشته است چرا که بزرگان شیمی ما نیز شاگرد امام صادق(ع) بودند.
شمسی‌پور اظهار داشت: سهم بزرگ تولید علم در کشور ما شیمی است چرا که زیرشاخه‌های بسیاری از این رشته منشعب شده و گرایش‌های متفاوتی دارد به طوری که استخوان‌بندی شیمی مملکت را میرساند.
وی پایه‌گذاری دوره دکترای شیمی را شمشیر دولبه‌ای دانست که کسی جرأت راه‌اندازی آن را نداشت اما با بزرگی روح دانشمندان ما این سد شکسته شد و اکنون پشتوانه‌‌ علمی در کشور شکل گرفته است، که سال‌های سال شیمی ما را تغذیه میکند.
رئیس انجمن شیمی ایران با بیان اینکه شیمی میتواند پشتوانه‌ای برای نفت و گاز ما باشد، افزود:‌ جغرافیای سیاسی، اجتماعی دنیا در حال تغییر است که بخشی از این تغییرات جغرافیای سیاسی و اجتماعی به تغییرات جغرافیای علمی برمیگردد که نشان از اهمیت علم در جهان است.
وی یادآور شد: تغییر و تحولات ایران جرقه‌ای بود که موجب تحولات بسیاری شد که این تحولات در زمینه‌ علمی نیز مشهود بود به طوری که در ایران پیشرفت علمی 11 درصدی صورت گرفته است.
شمسی‌پور بیان داشت: در سال جاری حدود 13 هزار مقاله علمی ISI در کشور انجام شده است که با کشور ترکیه فاصله‌ چندانی ندارد و با همین میزان مقاله اکنون در رتبه 21 جهان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای انجمن شیمی انتشار نشریه خبری انجمن شیمی ایران است که در آن دستاوردهای این حوزه به دست عموم میرسد.
رئیس انجمن شیمی ایران ابراز داشت: با توجه به اینکه انجمن شیمی ایران دارای نشریات علمی متعددی است، اما با توجه به بازار جهانی، نیاز و رقابت علمی نیاز به توسعه بیشتری احساس میشود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول