اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر برتر سال:

سبک زندگی دینی گفتمان آینده انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر برتر سال گفت: سبک زندگی دینی به عنوان گفتمان آینده انقلاب در دهه چهارم مطرح است و ارتباط گسترده و عمیقی با حوزه‌های مهندسی فرهنگی دارد.

سبک زندگی دینی گفتمان آینده انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از شهرداری مشهد، آرش ضیائی درنشست هم اندیشی دفتر مطالعات فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ سبک زندگی یکی از چالش‌های اصلی دهه پیش رو در دنیاست و غرب با آن به طور راهبردی و کاربردی برخورد کرده است.
وی دلیل این گونه برخورد غرب با مقوله سبک زندگی را اهمیت مدیریت احساسات و رفتارها بعد از نظریه فروید در غرب دانست و افزود: بنابراین باید مقوله جنگ نرم و هدف اصلی آن در حوزه سبک زندگی را با دقت بررسی کرد.
این استاد دانشگاه در تعریف سبک زندگی دینی گفت: سبک زندگی دینی فقط ظاهر دینی داشتن نیست بلکه به خاطر نگاه دینی به این ظاهر رسیدن، سبک زندگی دینی است.
وی نگاه اسلام به زندگی را، نگاه درونی به بیرونی دانست و بیان داشت: سبک زندگی، بیرونی‌ترین لایه از زندگی است که در اسلام نشئت گرفته شده از درونی‌ترین لایه آن یعنی فلسفه و هدف زندگی است اما سبک زندگی غربی آمده است که نیاز آفرینی کاذب کند.
ضیائی با پیشنهاد تشکیل کارگروه سبک زندگی دینی در شهرداری مشهد گفت: پیوست فرهنگی با نگاه سبک زندگی دینی همراه همه فعالیت‌ها و پروژه‌های شهرداری، برای ترویج سبک زندگی دینی ضروری است.
هادی عرفان، مسئول دفتر مطالعات فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این جلسه با تشریح نحوه برگزاری سلسله جلسات هم اندیشی در این دفتر گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی جزو چهار مولفه اصلی بسته‌های سیاست‌گذاری فرهنگی شهرداری مشهد است و دفتر مطالعات فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، پیشگام در این عرصه است.
وی با انتقاد از مسئولان فرهنگی غایب در این نشست گفت: بسیاری از مدیران فرهنگی شهر باوجود دعوت رسمی، در این نشست حضور پیدا نکرده اند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول