اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی میدان شهدا مشهد:

تالار شهر شاخص‌ترین ساختمان عرصه میدان شهدای مشهد است

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا مشهد گفت: تالار شهر شاخص‌ترین ساختمان عرصه میدان شهدای مشهد است.

تالار شهر شاخص‌ترین ساختمان عرصه میدان شهدای مشهد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل افشاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این میدان با قدمت دیرینه یکی از پررفت و آمدترین میادین شهر مشهد بوده و هست اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز این میدان ارزش مدنی و حضور ساختمان شهرداری مشهد در مجاورت آن است که سبب شده به لحاظ شهری، رونق خاصی داشته باشد بنابراین امروز در طرح بازسازی و نوسازی محدوده عرصه میدان نه تنها ساختمان شهرداری حفظ شده بلکه ساختمانی متقارن و روبروی آن طراحی شده که تالار شهر نام دارد و اهمیت آن کمتر از ساختمان شهرداری نیست لذا در آینده نقش تاثیر‌گذاری در کالبد شهر ایفا خواهد کرد.
وی تالار شهر با زیر‌بنای حدود 18000 متر مربع را شاخص‌ترین ساختمان داخل میدان دانست و تصریح کرد: این ساختمان که در موقعیت شمال عرصه میدان قرار دارد نماد اصلی ارتباطات اجتماعی و مردمی است همچنین برای این ساختمان معماری زیـبا و بسیار دل‌نشینی طراحی شده است.
وی ابراز داشت: مجموعه تالار شهر شامل سالن‌های اجتماعات با گنجایش 500 نفر‌، مـوزه‌، نمایشگاه‌، کتابخانه، دفاتر اداری و همچنین سالن‌ها و فضاهای چند منظوره برای ارتباطات مردمی و جلسات شورای اسلامی شهر
این در حالی است که حجم و سیمای ساختمان تالار شهر کاملا منطبق با اصول معماری طراحی شده و به منظور برقراری ارتباط با فضای میدان یک عرصه باز ایوان مانند و یک صفحه در مقابل آن به صورت دروازه طراحی شده است.
افشاری توضیح داد: این دروازه ، ایوان پشت را از فضای میدان جدا می‌کند به این ترتیب ارتباط مردم با فضای داخلی ساختمان در چند مرحله و با رعایت سلسله مراتب حرکت صورت می‌پذیرد؛ صفحه روبروی ایوان ارتباط حجمی و بصری ساختمان را ساده و چشم‌نواز می‌کند و مانند پوسته‌های ساختمان‌های اداری - تجاری پیرامون میدان به سادگی فضای میدان خواهد افزود.
مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا با بیان اینکه تا کنون 18 درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه تالار شهر صورت گرفته خاطرنشان کرد: کل هزینه عملیات اجرایی تا پایان پروژه 130 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه که یکی از مهمترین پروژه‌های 54 گانه طرح بزرگ میدان شهدا محسوب ‌می‌شود از اواخر سال89 آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در سال 91 به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول