اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سجادی:

آستان‌قدس امروز، آرزوی دیرینه امام راحل بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه‌ علمیه‌ قم گفت: آرزوی دیرینه امام راحل(ره) در تبدیل آستان‌قدس رضوی به بزرگترین مرکز فرهنگی جهان اسلام تحقق یافته است.

آستان‌قدس امروز، آرزوی دیرینه امام راحل بود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، آیت‌الله سجادی اظهار داشت: تحولات آستان‌قدس رضوی و توسعه و آبادانی در سه دهه اخیر، چندین برابر قرن‌های گذشته بوده و به هیچ وجه با گذشته قابل قیاس نیست و هر دیده منصفی این تغییرات اساسی و بنیادی را تائید میکند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تشرف بیش از 20 میلیون زائر در طول سال به حرم مطهر رضوی تصریح کرد: سرویس‌دهی و ارائه خدمات مطلوب به این حجم از زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در فضایی معنوی و طاهر با حداکثر تلاش و دقت نشان از مدیریت مخلص، خلاق و توانمند حضرت آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده‌ ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان‌قدس رضوی دارد.
وی خاطر نشان کرد: در نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر آمده است که بین کارگزاران و مدیران با اخلاص، پرکار و تلاشگر با سایر کارگزارانت فرق بگذار و از آن‌ها تجلیل کن و به عقیده من امروز وقت آن رسیده که از سی و سه سال تلاش مقدس و خستگی ناپذیر آیت‌الله طبسی در خدمت به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی تقدیر و از ایشان به پاس این مقدار از تعهد و تکاپو تجلیل کرد.
آیت‌الله سجادی خدمت در آستان‌قدس رضوی را خدمت به اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) دانست و افزود: در روایات بسیار زیادی ثواب زیارت مضجع شریف حضرت رضا(ع) با هزار حج و هزار عمره برابر بیان شده و شکوه و قداست این مکان نورانی از دیرباز مورد توجه شیعیان و دلباختگان ائمه اطهار(ع) بوده است و امروز به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی این فضا بسیار بیش از گذشته برای عرض ارادت ایرانیان به خاندان عصمت و طهارت فراهم شده است.
وی اظهار داشت: توسعه و ایجاد مراکز فرهنگی و پژوهشی مانند کتابخانه‌های تخصصی و کاربردی، دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی و همچنین پژوهشگاه علوم اسلامی، از جمله کارهای عظیمی است که در سال‌های اخیر حرم مطهر رضوی را به قطب علمی، فرهنگی و تربیتی کشور بدل کرده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول