اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت موسسة ولاء منتظر؛

کتاب دشمن‌شناسی منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب ‌دشمن‌شناسی، بررسی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ از سوی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) به چاپ رسید.

کتاب دشمن‌شناسی منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب «دشمن‌شناسی، بررسی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی» در راستای ترویج، تحلیل و تبیین فرامین و اندیشه‌های ولی امر مسلمین و به منظور تعمیق بصیرت دینی و ارتقای آگاهی عمومی جامعه به چاپ رسید.
این کتاب در 213 صفحه‌ و چهار فصل اصلی شامل «مقدمه»، «جمع‌بندی و نتیجه‌گیری» و «فهرست منابع» چاپ و منتشر شده است.
نویسنده در فصل اول این کتاب، با عنوان «ماهیت دشمن و ضرورت شناخت دشمن»، به تشریح مباحث «پاسداری از اسلام و دفاع از آن» و «گونه‌شناسی دشمنی و دشمنان» می‌پردازد.
«شناخت زمینه‌های نفوذ دشمن»، عنوان فصل دوم کتاب است که شامل مباحثی هم‌چون «زمینه‌های فرهنگی نفوذ دشمن»، «زمینه‌های سیاسی نفوذ دشمن»و «زمینه‌های اقتصادی نفوذ دشمن» است.
پس از آن، نویسنده کتاب، در فصل سوم، «اهداف دشمنان» را با تشریح «اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت دشمنان» و «اهداف استراتژیک و تاکتیکی دشمن» از منظر مقام معظم رهبری، بیان می‌کند.
نویسنده در فصل پایانی این کتاب، ذیل عنوان «روش‌های مبارزه دشمنان و تبیین چگونگی مقابله با آن»، به تشریح مباحث « روش‌های مبارزه و اقدامات دشمن» و «راه‌های مقابله با اقدامات دشمنان» می‌پردازد.
نویسنده کتاب، در یادداشتی در مقدمه کتاب، با اشاره به اشراف علمی مقام معظم رهبری آورده است: «با مراجعه و تامل در آثار نوشتاری و گفتاری ایشان پیرامون سیاست و حکومت، کاملا روشن می‌شود که مقام معظم رهبری دارای یک فلسفه سیاسی منسجم و مستحکم است که با توجه به این ویژگی و این خصلت، به دست آوردن اندیشه‌های ایشان پیرامون بحث دشمن شناسی می‌تواند دارای آثار و پیامد‌های مفید و جالب توجه برای همگان به ویژه متولیان امر سیاست‌گذاری کلان در نظام اسلامی باشد.
کتاب دشمن‌شناسی، نوشته نجفعلی غلامی است که توسط موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) در مردادماه سال جاری در 213 صفحه و با شمارگان 4 هزار نسخه منتشر شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول