اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

معاون سازمان غذا و دارو در گفت و گو با فارس:

طلای خوراکی مجوز وزارت بهداشت را ندارد

خبرگزاری فارس: معاون غذا سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام کرد: هیچ نوع طلای خوراکی تاکنون از وزارت بهداشت مجوز نگرفته است به همین علت عرضه بستنی طلا در رستورانها غیر مجاز است ضمن اینکه طلا یکی از انواع فلزات سنگین و ماده‌ای است که جذب بدن نمیشود و کاملاً دفع میشود.

طلای خوراکی مجوز وزارت بهداشت را ندارد
بهروز جنت در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: تاکنون هیچ نمونه از طلای خوراکی به هیچ شکلی اعم از پودر یا برگه چه نمونه داخلی و چه وارداتی از وزارت بهداشت مجوز نگرفته است بنابراین عرضه هر نوع محصول غذایی حاوی طلا در کشور فاقد مجوز وزارت بهداشت است.

وی توضیح داد: البته طلا به عنوان یکی از فلزات سنگین در برخی از محصولات گیاهی شامل میوه‌ها و برخی انواع آردها و غلات به میزان بسیار ناچیز وجود دارد که البته چون یک ماده غذایی خنثی است جذب بدن نمی شود و به طور کامل دفع میشود بنابراین هر میزان مصرف آن نیز برای بدن بی فایده است.

وی گفت:‌ با وجود این در برخی کشورهای دنیا در رستورانهای بسیار لوکس به عنوان یک ماده غذایی لوکس گران قیمت ممکن است سرو شود مانند اینکه در برخی رستورانهای گران قیمت مغز میمون به عنوان یک غذای لوکس گران قیمت سرو میشود.

جنت افزود: با وجود این اگر رستورانهای شهرداری یا هر رستوران لوکس دیگر بخواهد از طلای خوراکی در محصولات غذایی خود استفاده کند حتماً باید از وزارت بهداشت مجوز واردات یا تولید آن محصول را بگیرد ضمن اینکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت نیز بر رستورانها نظارت دارد و محصولات فاقد مجوز را جمع آوری کرده و با عرضه کنندگان ‌آن برخورد میکند.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول