اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ذوالنور:

افشاگری‌های ولی فقیه مسیر انقلاب را حفظ کرده است

خبرگزاری فارس: جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: افشاگری‌های ولی فقیه است که مسیر انقلاب را حفظ کرده و مردم به سمت جریانات دیگر نرفتند و گروه‌های ضد انقلاب به هدفشان نرسیدند.

افشاگری‌های ولی فقیه مسیر انقلاب را حفظ کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در حاشیه دوره آموزش سرمربیان درس آمادگی دفاعی مدارس در تالار ابن هیثم تربیت معلم شهید بهشتی مشهد اظهار داشت: کسی که ولایت را قبول نداشته باشد ضرورت اجرایی شدن احکام الهی را زیر سؤال برده است چرا که اگر احکام الهی بخواهد اجرا شود قالبش نظام دینی است و محوریت آن حاکم است.
وی در ادامه با اشاره به نقش حاکم در جامعه اسلامی افزود: در باورهای دینی نظام اسلامی هر کسی مجاز به تصرف در امور خودش هم نیست به این معنی که کسی نمی‌تواند به خودش آسیب رساند، اگر این‌ طور شد عقل، عرف، دین، او را محکوم می‌کنند چه رسد به تصرف در امور مملکت بنابر این ولی برای انجام امور مملکت لازم است.
وی درباره نحوه انتخاب ولی و حاکم جامعه اسلامی گفت: هر کسی اجازه ندارد با عنوان دموکراسی، اختیاری که خودش دارد به دیگری منتقل کند چرا که هر کسی مجاز به حکومت‌داری نیست؛ با توجه به آیات قرآن اگر کسی بخواهد حکومتی داشته باشد باید به وحی حکم کند در غیر این صورت ظالم، کافر و فاسق است. 
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره ولایت مطلقه فقیه اظهار داشت: زبان و ادبیات فقهای ما متفاوت است و ولایت مطلقه ولی فقیه در عرف فقها یک امر مصطلح است و بحث جدیدی نیست چرا که قبلا آن را با لفظ ولایت عامه یاد می‌کردند.
وی با بیان این موضوع که کسی که در دوران غیبت اعتقاد به حاکمیت دینی، نظام دینی و ولایت فقیه نداشته باشد در اصل مسلمانی‌اش تردید است، تصریح کرد: در واقع اگر فردی توحید در خالقیت را قبول کرد باید توحید در مالکیت را بپذیرد و لازمه توحید در خالقیت توحید در حاکمیت است و لازمه توحید در حاکمیت توحید در مالکیت است.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه ولی فقیه در باورهای دینی ماست، افزود: مبنای ولایت فقیه عقلی است چرا که عقل می‌گوید که وقتی برای ولایت به معصوم دست نمی‌یابی به شخص واجد شرایط مراجعه کن بنابراین حجت برای ما در دوران غیبت ولی فقیه است.
ذوالنور با اشاره به مقاله کدیور که در آن مطرح شده است که قبل از انقلاب ولی فقیه وجود نداشته و حضرت امام (ره) آن را مطرح کردند، گفت: ولایت فقیه ابداع امام (ره) نبود چرا که همانطور که در هر زمینه‌ای فوریت‌هایی داریم، در مسائل فقهی نیز فوریت هست.
وی در ادامه تصریح کرد: نظریه‌پردازی و تبیین ولایت فقیه در سال 42 نیز یکی از همین فوریت‌ها بود، که امام (ره) را وا داشت که با تمام وجود برای مبارزه با طاغوتی که مانع اجرایی شدن احکام اسلام بود اقدام نمایند چرا که اسلام روی محتوا نظر دارد و وقتی گسترش پیدا می‌کند که چهارچوبی با عنوان حکومت دارد.
ذوالنور با بیان اینکه دو رکن اصلی نظام اسلامی ولی و رهبر و مردم است، گفت: در حکومت اسلامی گاهی رکن مردم دچار فقدان است ولی همیشه در نظر ولایت فقیه مردم جایگاه خود را دارند. 
وی افزود: با وجود اینکه منبع مشروعیت ولایت فقیه الهی است اما در فرهنگ اصطلاحات سیاسی تایید و نظر مردم برای مقبولیت و اجرایی شدن حکومت نیز مطرح است چرا که اگر مردم نخواهند حکومت شکل نمی‌گیرد و این مسئله در نظام حاکم معصوم از جمله پیامبر و حضرت علی (ع) بوده است. 
وی تصریح کرد: در واقع منبع مشروعیت، خدا و دین است و مردم مقبولیت و اجرایی کردن حکومت را بر عهده دارند و اگر مردم نباشند هیچ حکومتی شکل نمی‌گیرد بنابر این با توجه بر اینکه مردم در غرب مشروعیت را نیز تعیین می‌کنند می‌توان گفت نظام سکولار دین ستیز است.
وی با اشاره به نقش ولی فقیه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، تصریح کرد: جامعه اسلامی با شعار وحدت و محوریت تاکنون حفظ شده است و ستون حکومت اسلامی ولی فقیه است و مردم حول محور آن جمع می‌شوند.
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه کسی که توانست پرچم انقلاب را برافراشته نگه دارد ولی فقیه است، افزود: افشاگری‌های ولی فقیه است که مسیر انقلاب را حفظ کرده و مردم به سمت جریانات دیگر نرفتند و گروه‌های ضد انقلاب به هدفشان نرسیدند مطمئنا اگر وجود ولی فقیه نبود تاکنون هزار بار مسیر انقلاب را با ارعاب تغییر کرده بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول