اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون سازمان غذا و دارو در گفت‌و‌گو با فارس:

ستاد مبارزه با قاچاق تاکنون آمار مواد آرایشی قاچاق را اعلام نکرده است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت آماری از میزان لوازم ‌آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور ندارد زیرا این کار وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است فقط میدانیم که بسیاری از لوازم آرایشی قاچاق تقلبی هستند.

ستاد مبارزه با قاچاق تاکنون آمار مواد آرایشی قاچاق را اعلام نکرده است
بهروز جنت در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در پاسخ به این پرسش که میزان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور چقدر است، افزود: آماری از میزان لوازم و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور نداریم زیرا برخورد با این کالاهای قاچاق جزء وظایف وزارت بهداشت نیست و مسئولیت آن با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی ادامه داد: این ستاد نیز تاکنون آمار رسمی از میزان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور اعلام نکرده بنابراین آمار دقیقی از میزان این کالاها در اختیار نداریم ضمن اینکه وزارت بهداشت نیز متولی برخورد و جمع آوری کالاهای قاچاق در کشور نیست.

معاون نظارت بر غذا و فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: وزارت بهداشت فقط میتواند به مردم اعلام کند که بسیاری از فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور تقلبی هستند و عوارض  پوستی دارند به همین علت به مردم توصیه میکنیم این فرآورده‌ها را فقط از داروخانه‌ها و مراکز مورد تأیید وزارت بازرگانی خریداری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه ممکن است اعلام برخی فرآورده‌های تقلبی به برندهای اصلی نیز آسیب برساند از اعلام اسامی فرآورده‌های قاچاق که برخی از آنها از نام برندهای اصلی استفاده میکنند معذوریم اما لوازم مجاز و مورد تأیید وزارت بهداشت برچسب فارسی نویسی دارند و در داروخانه ها و مراکز مجاز مورد تأیید وزارت بازرگانی توزیع میشوند.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول