اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان قم:

کالای با کیفیت در نمایشگاه پائیزه عرضه شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان قم گفت: در نمایشگاه‌های پاییزه از ورود کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد جلوگیری شده و در صورت عرضه این گونه کالاها با متخلفین به شدت برخورد میشود.

کالای با کیفیت در نمایشگاه پائیزه عرضه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قم، امیر محمدی‌چهر در جلسه هماهنگی غرفه‌داران نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه پائیز 1390 خواستار عرضه کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب در نمایشگاه شد و اظهار کرد: معمولا در این نمایشگاه‌ها فروش بالاست و غرفه‌داران باید از حاشیه سود خود بکاهند تا کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد.
وی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها و اجرای موفق آن در کشور مردم را از حامیان و همراهان خوب این طرح دانست و افزود: پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها توقع مردم این است که قیمت اجناس بی‌رویه بالا نرود و این توقع به جایی است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان قم رویکرد دولت در سال‌های اخیر را تنظیم بازار دانست و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا یکی از راه‌های تنظیم بازار است که موفقیت در آن بدون کمک و همراهی بخش خصوصی محقق نمی‌شود و اصناف و بازاریان باید در این زمینه با دولت همکاری کنند.
محمدی‌چهر با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در تمام دنیا معمول است، اظهار داشت: در کشورهای مختلف مانند آلمان و چین نمایشگاه‌های زیادی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌ها در نگاه اول به دنبال شناساندن برند خود به مصرف‌کنندگان هستند و در نمایشگاه منافع کوتاه مدت را دنبال نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بهترین محل برای تبلیغ است، افزود: واحدهای تولیدی شرکت‌کننده در نمایشگاه پائیزه باید با کم کردن قیمت و ارائه کالاهای با کیفیت سعی در تبلیغ و شناساندن تولیدات خود به مصرف‌کنندگان داشته باشند و به اهداف بلند مدت بیندیشند.
محمدی‌چهر هدف از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا را تنظیم بازار عنوان کرد و ادامه داد: تنظیم بازار به این معنی است که کالاهای مورد نیاز خانوارها به نوعی عرضه شود که خانواده‌های متوسط به پائین جامعه بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.
وی نقش تولید‌کنندگان را در این بین کلیدی و محوری خواند و گفت: باید تولید‌کنندگان با شرکت در این نمایشگاه‌ها فاصله تولید تا مصرف را کم کنند تا کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد.
معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی قم رضایت‌مندی مردم را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه برشمرد و گفت: ‌در نظر‌سنجی‌هایی که در سال‌های گذشته در نمایشگاه‌های قم برگزار شده در بین 31 استان کشور این استان معمولا رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کرده که این نشان‌دهنده به ثمر رسیدن اقدامات انجام شده بوده است.
وی با تاکید بر کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه گفت: بازرسان سازمان بازرگانی در تمام مدت برپایی عرضه مستقیم کالا در محل نمایشگاه حضور دارند و بر فروش غرفه‌ها نظارت داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آن به شدت برخورد خواهند کرد.
معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی قم خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته قبل از شروع نمایشگاه کالاها توسط کارشناسان بازرگانی و اتحادیه‌ها قیمت‌گذاری و نمونه کالاها پلمب خواهد شد و کالای پلمب شده به عنوان مرجع در محل غرفه تا آخرین ساعات نمایشگاه نگهداری می‌شود.
انتهای پیام/ج30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول