اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

اختصاصی فارس//

نامه مدیرعامل اتحادیه فراورده‌‌های لبنی به غضنفری برای افزایش قیمت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی ایران طی نامه‌ای افزایش 25 درصدی قیمت محصولات فراورده‌های لبنی را از وزیر صنعت‌، معدن و تجارت خواستار شد.

نامه مدیرعامل اتحادیه فراورده‌‌های لبنی به غضنفری برای افزایش قیمت
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مجید علیداد مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی ایران به نمایندگی از تعاونیهای عضو طی نامه‌‌ای در هشتم شهریور ماه جاری به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار افزایش 25 درصدی قیمت فراورده‌های لبنی شد.

در این نامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است:

احتراما، همانگونه که مستحضرید در طول سالهای اخیر و به ویژه بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها از ابتدای دی ماه سال 89، صنایع فرآورده‌های لبنی، نهایت همکاری و ایثار را، حتی گاها با زیانهای غیر قابل جبران در جهت رفاه حال هموطنان و مصرف‌کنندگان کالاهای لبنی داشته و علیرغم افزایش هزینه‌های تولید و مواد اولیه، افزایش قیمتی را نداشته‌اند. با پیگیریهای به عمل آمده از ابتدای سال جاری با فرض ثابت بودن قیمت شیر خام که 80 -70 درصد مواد اولیه کالاهای لبنی را تشکیل میدهد، با توجه به افزایش سایر نهاده‌های تولید، النهایه در تیر ماه سال جاری با افزایش حداکثر ده درصدی تعدادی از اقلام لبنی از طریق سازمانهای بازرگانی استانها موافقت به عمل آمد که همانگونه که ذکر شد با فرض ثابت بودن نرخ شیر خام و پایه قیمت شیر خام و بر اساس 450 - 440 تومان بوده است.
در ادامه این نامه آمده است: ولی هم اکنون با اعلام نرخ میانگین خرید شیر خام 530- 520 تومان بر اساس مصوبات استانی کارگروه نظارت بر زنجیره تولید شیر و محصولات لبنی، علیرغم این مصوبات خرید شیر خام با نرخهای حدود 600 تومان، تولید این محصولات به هیچ وجه توجیه اقتصادی نداشته و کارخانجات لبنی با خارج کردن برخی از محصولات به خصوص شیر پاستوریزه از خط تولید، موجبات کاهش عرضه را فراهم و با ادامه این روند نایابی و قطع برخی محصولات لبنی در سطح بازار را شاهد هستیم که ضربه جبران ناپذیری را به زنجیره دامدار، کارخانجات فرآوری کننده و مصرف‌کننده وارد خواهد کرد.
در این نامه درخواست شده است:  عاجلا تقاضا دارد نسبت به بررسی موضوع و در گزینه نخست آزادسازی قیمت محصولات لبنی و در صورت عدم امکان، دستور بررسی و اجازه افزایش قیمت این محصولات را حداقل به میزان  25 درصد صادر تا امکان بقای صنعت شیر وجود داشته باشد. لازم به ذکر است انجام این امور موجبات عرضه کافی محصولات لبنی و رقابت سالم و کیفیت مطلوب و رونق تولید را به ارمغان خواهد داشت.
در نامه مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای تولید کنندگان فراورده‌های لبنی ایران تاکید شده است: بدیهی است که با عنایت به مذاکرات قبلی که بررسی امر را موکول به بعد از ماه مبارک نموده‌اید، تأخیر و تعلل در بررسی و تطویل اعلام نتیجه برای این صنعت به هیچ وجه قابل تحمل نبوده و نیست . (به پیوست سناریوی پیش‌بینی شده مندرج در جراید که عملا اتفاق افتاده است جهت استحضار میباشد)
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول