اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: آمریکا به همکاری با روسیه در زمینه سپرموشکی علاقه نشان نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که آمریکا علاقه‌ای به همکاری با روسیه در زمینه مسئله دفاع ضد موشکی نشان نمی‌دهد، ولی مقامات مسکو همچنان به تلاش برای متقاعد کردن آنها ادامه می‌دهند.

لاوروف: آمریکا به همکاری با روسیه در زمینه سپرموشکی علاقه نشان نمی‌دهد
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع در دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) اعلام کرد که مقامات واشنگتن نسبت به همکاری روسیه در زمینه دفاع ضد موشکی علاقه‌ای نشان نمی‌دهد.
 
 لاوروف گفت: البته امکان همکاری همچنان وجود دارد و این مسئله هنوز بسته نشده است. ولی در حال حاضر هیچ نشانه‌ای که گویای تمایل مقامات آمریکایی برای برداشتن قدمی به سمت روسیه در این زمینه باشد، وجود ندارد.
 
وزیر خارجه روسیه بار دیگر یادآور شد که مواضع مسکو همچنان روی اصولی که از سوی "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه اعلام شده، استوار است. این اصل شامل همان پیشنهاد ایجاد سپر موشکی منطقه‌ای است که جزییات آن به اطلاع شرکای ما در آمریکا رسیده است.
 
لاوروف یادآور شد که مسئله بر سر مشارکت متقابل روسیه و غرب از همان ابتدا و کار مشترک در خصوص تعیین مکان‌هایی است که بتوان به بهترین نحو با تهدیدات موشکی مقابله کرد.
 
وی تاکید کرد: این در حالی است که طرف آمریکایی به نوبه خویش ابراز اطمینان می‌کند که طرح‌های آنها کامل شده و نیازی به اصلاح و تغییری ندارند، هرچند ما شاهد هستیم که این طرح‌ها برای توان راهبردی هسته‌ای ما بطور مستقیم یک خطر محسوب می‌شوند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در عین حال یادآور شد که مقامات مسکو هنوز از تلاش برای متقاعد کردن طرف آمریکایی دست برنداشته‌اند.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول