اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج دانشجویی؛

سومین دوره آموزشی اردوهای جهادی در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: سومین دروه آموزشی اردوهای جهادی به همت بسیج دانشجویی استان قم، در اردوگاه ولایت سپاه علی بن ابیطالب قم برگزار شد.

سومین دوره آموزشی اردوهای جهادی در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از بسیج دانشجویی استان قم، در این دوره آموزشی که دانشجویان بسیجی از دانشگاه‌های مختلف قم حضور داشتند، کلاس‌های آموزشی با عنوان فلسفه جهاد گری، ضرورت جایگاه فرهنگ در حرکت جهادی، اخلاق جهادی، مخاطب شناسی، جذاب‌سازی کلاس‌های مهارت‌های زندگی و برنامه‌های جهادی در عرصه عمرانی برگزار شد.
در ابتدای این همایش ایمان عادلی از نخبگان عرصه جهادگری با اشاره به ارزش زندگی جهادی افزود: اسلام راه سعادت را زیستن جهادگرانه می‌داند و اردوهای جهادی نیز در واقع تمرین جهادی زیستن است.
وی اظهار داشت: جهاد در راه خدا به این معنی است که انسان برای حاکمیت قانون الهی در جامعه بجنگد.
این دانشجوی جهادگر با اشاره به اینکه خودسازی نخستین توصیه‌ای است که برای صحت و ادامه این مسیر نیاز داریم، افزود: اگر نتوانیم خودمان را بسازیم و استحکام در روحیه و معنویت به دست آوریم این پیروزی‌ها به‌دست نمی‌آید.
در ادامه مسئول حوزه مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی گفت: در حالی که امروز عده‌ای در دنیا به دنبال ایجاد سبک زندگی جهانی برای مردم هستند؛ تلاش ما در حرکت‌های جهادی جایگزینی سبک زندگی اسلامی در جامعه است.
وی افزود: نقطه اوجی که در سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی می‌خواهیم به آن برسیم، دست یافتن به الگوی زندگی مبتنی بر فرهنگ جهادی و اسلام ناب است.
حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما ریشه در الگوی زندگی مردم دارد؛ گفت: در سبک زندگی غربی که از فلسفه غرب سرچشمه می‌گیرد محور تمام مناسبات بشر، کسب منفعت بیشتر است.
مسئول حوزه مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی همچنین اظهار داشت: اردوی جهادی باید بتواند در جامعه جریان اجتماعی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه تقویت جریان حق و تضعیف جریان باطل از وظایف گروه‌های جهادی است؛ گفت: از دیگر نقش‌های اردوهای جهادی تربیت نیروهای کارآمد برای نظام است که با سبک و الگوی جهادی برای کشور کار کنند.
اخوان تاکید کرد: هدف حرکت‌های جهادی آموزش صرف نیست بلکه آموزش در اردوهای جهادی باید تربیت‌گرا باشد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول