اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

دور جدید سفرهای تابستانی به آذربایجان‌شرقی آغاز شد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی از آغاز دور جدید سفرهای تابستانی به استان خبر داد و گفت: با تمهیدات فراهم شده استان آمادگی کامل برای استقبال از گردشگران را دارد.

دور جدید سفرهای تابستانی به آذربایجان‌شرقی آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در حاشیه بازدید از بعضی تاسیسات گردشگری استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه نخست تابستان سال‌جاری بیش از 10 میلیون نفر سفر در استان اتفاق افتاده است که بیش از 800 هزار نفر در استان حداقل یک شب در استان اقامت داشته‌اند. 
وی با اشاره به محل اقامت مسافران ورودی به استان گفت: مهمانپذیرهای استان با اسکان بیش از 300 هزار گردشگر بیشترین آمار پذیرش را در میان اماکن اقامتی استان داشتند.
دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی تشریح کرد: پس از مهمانپذیرها، به ترتیب کمپ‌های موقت و کلاس‌های مدارس بیشترین میزان اقامت را به خود اختصاص دادند.
محمدی افزود: البته برخی از گردشگران در پارکهای مسافر یا بوستان‌ها اسکان کرده بودند.
وی با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان موزه‌ها و مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان طی نیمه نخست تابستان تصریح کرد: بازار جهانی تبریز، موزه آذربایجان، مسجد کبود و کلیسای سنت استپانوس جلفا پر بازدیدکننده‌ترین مراکز تاریخی استان بودند.
دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان یادآور شد: طی این ایام 190 نفر از بازرسان سازمان از مجموع بیش از 400 مرکز اقامتی، رستوران و پذیرایی بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و کمپ‌ها بازدید نظارتی داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: طی این بازدیدها مجموعاً 60 تذکر داده شد که بیشترین میزان تذکر با 39  مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.
محمدی اضافه کرد: مراکز پذیرایی با 18 مورد و مراکز اقامتی با مجموع 12 مورد رتبه‌های بعدی تذکر را به خود اختصاص میدهند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در پایان گفت: در ایام باقی مانده از تابستان و اوایل مهرماه شاهد حضور بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود که آب و هوای بسیار مناسب، طبیعت بسیار زیبا و بکر، تاسیسات گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها، اطلاع‌رسانی گسترده از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی،تعدد مراکز تاریخی و آثار میراث فرهنگی از جمله دلایل این موضوع به شمار می‌آید.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول