اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان خبر داد:

مصرف 621 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان از مصرف 621 میلیون و 300 هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در این استان در پنج ماه گذشته خبر داد.

مصرف 621 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در گیلان
حسین کرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت مصرف فرآورده‌های نفتی گیلان در سال جاری اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال مقدار 621 میلیون و 300 هزار لیتر مجموع فرآورده‌های نفتی در گیلان مصرف شد.
وی با اشاره به اینکه این مقدار مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته افزود: از مقدار مصرف فرآورده‌های نفتی مذکور، 351 میلیون و 296 هزار لیتر بنزین بوده است.
این مسئول درباره وضعیت مصرف نفت سفید در گیلان ابراز داشت: در مدت پنج ماه گذشته 57 میلیون و 819 هزار لیتر نفت سفید در گیلان مصرف شد.
کرد با اشاره به فعالیت تعداد جایگاه‌های سوخت سیان‌جی در این استان بیان داشت: گیلان دارای 98 جایگاه سوخت گاز طبیعی است که در بخش دو منظوره و تک منظوره فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه 27 جایگاه دارای سوخت دو منظوره شامل بنزین و سیان‌جی است، تصریح کرد: 37 جایگاه نیز سوخت تک منظوره گاز طبیعی دارند و بقیه بنزین و نفت‌گاز است.
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان به راه‌اندازی چهار باب جایگاه عرضه سوخت طبیعی در استان اشاره کرد و گفت: این جایگاه‌ها در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
این مسئول بیان داشت: همزمان با هفته دولت دو باب جایگاه سوخت طبیعی و دو باب جایگاه بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی در گیلان افتتاح شد.
کرد جایگاه سوخت طبیعی کومله لنگرود را با ظرفیت 1500M3/H دارای سه دیس‌پنسر و شش نازل و به عنوان چهارمین جایگاه گاز طبیعی این شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: جایگاه سوخت طبیعی اتوبوسرانی نیز به عنوان هفتمین جایگاه سوخت طبیعی رشت با ظرفیت مشابه مذکور و امکان سوخت‌رسانی به یک‌ هزار دستگاه در یک شبانه‌روز افتتاح شد.
این مسئول جایگاه اختصاصی گلساران در جاده پیربازار رشت با دو سکو و 16 نازل بنزین معمولی و سوپر در زمینی به مساحت دو هزار و 770 متر مربع را از دیگر جایگاه‌های افتتاح شده عنوان کرد.
کرد ابراز داشت: جایگاه رضایی‌‌نیا تالش نیز با چهار سکو و 18 نازل مجهز به تمام امکانات رفاهی مانند تعویض روغن، کارواش، نمازخانه و... در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع افتتاح شد.
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان هزینه نصب و راه‌اندازی چهار جایگاه مذکور را بالغ بر 4 میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و اذعان داشت: 2 میلیارد و 400 میلیون و آن از طریق بخش خصوصی و بقیه نیز توسط شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی به صورت دولتی تامین شده است.
به گفته وی، با افتتاح جایگاه‌های سوخت طبیعی تعداد جایگاه‌های سوخت به 98 جایگاه در گیلان رسیده که از این تعداد27 باب دو منظوره، 37 باب تک منظوره و 33 باب نیز متعلق به فرآورده‌های نفتی بنزین و نفت‌گاز است.
کرد افتتاح چهار جایگاه مذکور را موجب اشتغال 25 نفر در سطح استان ذکر کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول