اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان:

کشاورزی کردستان با کمبود اعتبار مواجه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان با بیان ظرفیت‌های مناسب کشاورزی در این استان گفت: درصد کمی از اعتبارات استان به این بخش اختصاص داده می‌شود.

کشاورزی کردستان با کمبود اعتبار مواجه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسن‌نژاد شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن دولت استانداری، خواستار عمل به قوانین مربوط به برنامه پنجم توسعه شد و اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه برای فصل کشاورزی 10 برنامه و در قالب برنامه پنجم توسعه نیز  13 برنامه برای این بخش تعریف شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی اهداف و وظایف برنامه‌ها و طرح‌های موجود در بخش کشاورزی به صورت منسجم مطرح شده است.
وی با اظهار نگرانی از عدم رعایت قانون در شورای برنامه‌ریزی، تصریح کرد: اگر شورای برنامه‌ریزی بر اساس قانون اعتبارات را اختصاص دهد مشکلی نخواهد بود ولی ما نگران رعایت نکردن قوانین توسط این شورا هستیم.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در بخش کشاورزی پروژه‌های مستمر وجود ندارد، گفت: پروژه‌هایی که در جهاد کشاورزی انجام می ‌شود از نوع حاکمیتی، ترویجی و آموزشی است.
حسن‌نژاد ادامه داد: تنها عناوین پروژه‌هایی که اصطلاح مستمر را گرفته‌اند، ثابت و تکراری بوده و عملیات انجام هر کدام از آنها در چند سال مختلف، متفاوت از هم است.
وی با بیان اینکه کردستان یک استان و قطب کشاورزی است، عنوان کرد:  این به معنای توسعه کشاورزی در این استان نیست بلکه نشان از دارا بودن ظرفیت و استعداد مناسب کشاورزی در این خطه از میهن اسلامیان است.
این مقام مسئول در ادامه افزود: با توجه به مطالب مذکور هر سال درصد کمی از اعتبارات استان به این بخش اختصاص داده می‌شود.
وی خواستار توجه جدی به بخش کشاورزی و به وِیژه به وضعیت اوراق بهادار کشور شد و گفت: تعداد زیادی از اوراق بهادار کشور در حال نابودی و پوسیده شدن هستند که برای اسکن آنها در حال حاضر اعتباری وجود ندارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در بخش کشاورزی تعداد زیادی پروژه وجود دارند که اعتباری به آنها اختصاص داده نشده یا مقدار اعتبار آنها کم بوده که باید راه حلی برای آنها اندیشیده شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول