اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خبر داد:

تحقق مبادله 157 میلیارد تومان موافقتنامه در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: افزون بر 157 میلیارد تومان مبادله موافقتنامه‌ از اعتبارات عمرانی استان صورت گرفته است.

تحقق مبادله 157 میلیارد تومان موافقتنامه در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شنبه‌شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج، اظهار داشت: طی جلسات برگزار شده سهم شهرستان‌ها از اعتبارات عمرانی مشخص و در آن مقطع زمانی بر اساس الزامات، 138 میلیارد تومان مصوب در شورای برنامه‌ریزی توزیع شد.
وی تصریح کرد: 33 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات نفت، 103 میلیارد تومان اعتبارات سایر، 648 میلیارد تومان برای شهرستان‌های تازه تاسیس و 37 میلیارد تومان نیز بابت پروژه‌هایی که در تبصره الف ماده  179 قرار می‌گیرند، است.
وی با اشاره به اختصاص اعتبارات تا سقف 60 درصد، افزود: با تلاش صورت گرفته شده تاکنون بالغ بر 157 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استان موافقتنامه آن با دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با تاکید بر مبادله بقیه موافقتنامه‌ها، گفت: با کمک مسئولان این کار با سرعت بیشتری انجام شده تا دستگاه‌های اجرایی با قطعیت و تلاش بیشتری کارها و برنامه‌ها را انجام دهند.
ازهاری به دستگاه‌هایی که مبادله موافقتنامه آنها صورت گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یک‌میلیارد و 18 میلیون تومان، بنیاد شهید و امور ایثارگران یک‌میلیارد و 590 میلیون تومان، سازمان جهاد کشاورزی یک میلیارد و 459 میلیون تومان، تربیت بدنی یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان، اداره‌کل نوسازی مدارس 4 میلیارد و 500 میلیون تومان و شرکت شهرک‌ها 4 میلیارد و 500 میلیون تومان از جمله این دستگاه‌ها است.
وی با بیان اینکه در بحث اعتبارات ملی استانی شده بیشترین رقم مربوط به آب منطقه‌ای است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 34 میلیارد تومان مبادله موافقتنامه این دستگاه در حال انجام است.
وی ادامه داد: یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، 3 میلیارد و 200 میلیون تومان گمرک و یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان مسکن و شهرسازی از دیگر اعتبارات ملی استانی شده است.
این مقام مسئول عنوان کرد: در خرداد ماه جاری 90 میلیارد تومان به خزانه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ابلاغ شد و در این رابطه دستگاه‌های اجرایی برای گرفتن اعتبار هیچ محدویت و مشکلی ندارند.
ازهاری اضافه کرد: برنامه‌ها و پروژه‌هایی که مربوط به سطح استان بوده و در شهرستان‌ها هم باید برای آن اعتبار اختصاص دهندٰ در فصل عمومی شامل یک‌میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز ساختمان استانداری، 55 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز ثبت احوال، 200 میلیون تومان برای تعمیر اداره‌کل کار و امور اجتماعی و 50 میلیون تومان هم برای تعمیر و تجهیز سازمان امور اقتصادی و دارایی است.
وی از دیگر اعتبارات پروژه‌های استانی را شامل 200 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز اداره کل بازرسی، 1.5میلیارد برای ساختمان اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، 280 میلیون تومان مربوط به تهیه و تنظیم سند آمایش سرزمین، 223 میلیون تومان برای احداث دانشکده هنر و معماری، 90 میلیون تومان برای ایجاد پژوهشکده علوم قرآنی و غیره ذکر کرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره به الزامات موجود در اعتبارات، افزود: برای این اعتبارات دو نوع الزام شامل الزامات قانونی و استانی وجود دارد.
ازهاری در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: الزامات قانونی در قانون بودجه تعریف شده و باید رعایت شود و الزامات استانی هم شامل سفر مقام معظم رهبری و سه دوره سفر هیئت دولت به استان کردستان است.
وی در پایان با بیان اینکه تعهدات سفر مقام معظم رهبری جزو تعهدات استانی است، افزود: امسال، سال آخر تعهدات سفر رهبری است که با بررسی‌های انجام شده منابع اعتباری در بخش‌های مختلف 117 میلیارد تومان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول