اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان شهریور ماه جاری؛

چاه‌های فاز 10 پارس جنوبی وارد مدار تولید میشود

خبرگزاری فارس: مجری فازهای 9 و 10 میدان گازی پارس جنوبی گفت: تا پایان شهریور ماه جاری تمام چاه‌های فاز 10 میدان گازی پارس جنوبی وارد مدار تولید میشود.

چاه‌های فاز 10 پارس جنوبی وارد مدار تولید میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، اسماعیل گله‌داری در بازدید از روند اجرای فازهای 9 و 10 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی قطب بزرگ انرژی خاورمیانه است و تکمیل و راه‌اندازی فازهای در دست احداث از مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان در این منطقه است.
وی افزود: فازهای 9 و 10 با حمایت مدیران ارشد وزارتخانه و مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و باید به سمت تکمیل کامل این فازها حرکت کنیم.
مجری فازهای 9 و 10 میدان گازی پارس جنوبی با بیان اینکه 24 حلقه چاه فازهای 9 و 10 تا پایان آبان امسال وارد مدار میشود، خاطرنشان کرد: تا پیش از شروع زمستان 50 میلیون مترمکعب گاز فاز 9 و 10 پارس جنوبی وارد مدار تولید میشود که از ارزش و اهمیت زیادی در درآمدزایی برخوردار است.
گله‌داری تصریح کرد: هم‌اکنون فاز 10 پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 17 میلیون مترمکعب گاز و فاز 9 با ظرفیت تولید 18 میلیون مترمکعب گاز در مدار بهره‌برداری قرار دارد و همه باید برای تسریع در بهره‌برداری کامل این دو فاز همکاری کنیم.
وی عنوان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، تا پایان شهریور ماه سال جاری تمام چاه‌های فاز 10 میدان گازی پارس جنوبی وارد مدار تولید میشود و برای فاز 9 نیز اقدامات اساسی در این زمینه صورت گرفته است.
مجری فازهای 9 و 10 پارس جنوبی گفت: در شرایط کنونی 7 حلقه چاه از فاز 9 وارد مدار تولید شده و بر اساس برنامه‌ریزی، پنج حلقه باقیمانده نیز تا پایان آبان به تولید میرسند.
گله‌داری با بیان اینکه روزانه 35 میلیون متر‌مکعب گاز در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی تولید میشود، اظهار کرد: روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز وارد پالایشگاه‌های فازهای 9 و 10 پارس جنوبی میشود که 35 میلیون متر کعب از این میزان از فازهای 9 و 10 و 15 میلیون مترمکعب از فازهای 6 و 7و 8 تامین میشود.
وی بیان داشت: بر اساس قرارداد تا پیش از شروع فصل سرما، با تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز از فازهای 9 و 10، این گاز وارد پالایشگاه فازهای 9 و 10 میشود و به همین میزان گاز ترش فازهای 6 و 7 و 8 که پیش از این در پالایشگاه فازهای 9 و 10 تصفیه میشد برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری اختصاص مییابد.
مجری فازهای 9 و 10 میدان گازی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: همه تجهیزات سرچاهی و درون‌چاهی فازهای 9 و 10 پارس جنوبی از سوی شرکت‌های ایرانی تامین شده و مشکلی در تامین این تجهیزات وجود نداشته است.
گله‌داری ابراز داشت: برای راه‌اندازی این دو فاز از همه ‌ظرفیت موجود در پارس جنوبی بهره میبریم و انتظار داریم به نتایج خوب و قابل‌قبولی برسیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول