اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

دوچرخه‌سواری به فرهنگ عمومی ورزش کمک میکند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسابقات دوچرخه‌سواری از جمله ورزش‌هایی است که به سلامت اجتماعی، تقویت بنیه جوانان و به فرهنگ عمومی ورزش کمک شایانی میکند.

دوچرخه‌سواری به فرهنگ عمومی ورزش کمک میکند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار با دست‌اندرکاران و شرکت کنندگان در مسابقات تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی میلاد دو نور اظهار داشت: این ورزش، ‌ورزشی است که از خشونت دور است و نشان دهنده سلامت و صحت و در عین حال سبب ارتباطات وسیع اجتماعی نیز هست.
وی افزود: فدراسیون جهانی باید تلاش کند که ورزش‌ها و مسابقات به شکلی باشند که روی وحدت، روابط اجتماعی، سلامت اجتماعی، اخلاق اجتماعی، روابط حسنه ملت‌ها با یکدیگر و روابط حسنه درونی ملت‌ها تاثیر مثبت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در اسلام مسابقاتی که مورد تاکید قرار گرفته و مفید برای فرد و جامعه است، اسب‌دوانی، تیراندازی و شنا است که دوچرخه‌سواری میتواند در این تیپ از رشته‌ها به حساب بیاید.
دری نجف‌آبادی بیان داشت: مسابقات تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری میلاد دو نور شانزده سال است که در ایران تاسیس شده و امسال هم برای سیزدهمین بار است که در استان مرکزی این مسابقات به نحو مطلوب برگزار میشود.
وی ابراز داشت: باید تلاش کنیم سال آینده کشورهای بیشتری چه از آسیا، اروپا و چه از آفریقا در این مسابقات که با عنوان میلاد دو نور گرامیداشت تولد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) هر ساله در استان مرکزی است با برنامه خوب، مشاوره‌های درست و صحیح، ناظرهای خوب، داورهای قاطع برگزار شود که قطعا این مسابقات به نفع ملت‌ها نیز خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استان مرکزی به دلیل داشتن سابقه تاریخی درخشان ظرفیت خوبی برای برگزاری این مسابقات دارد و شرکت کنندگان در مسابقه علاوه بر رقابت صحیح و سالم میتوانند ‌حین مسابقه و گذر از شهرهای استان، تفریح و سیاحت هم داشته باشند.
وی پیشنهاد کرد: اگر بتوانیم برای سال‌های آینده تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری از حرم امام‌رضا(ع) تا حرم امیرالمومنین(ع) را جز مطالعات و برنامه‌های خود قرار دهیم، خواهیم توانست با این حرکت شاهد پیوند، صلح، صفا و صمیمت، برادری و اخوت بین ملت‌ها باشیم.
مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: مسابقات تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری میلاد دو نور که با عنوان گرامیداشت تولد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) هر ساله در استان مرکزی برگزار میشود در پنج مرحله با مجموع طول مسیر 530 کیلومتر در حد فاصل شهرستان‌های اراک، فراهان، شازند و خمین تا 14 شهریور ماه دنبال میشود.
قمری افزود: در این مسابقات شش تیم خارجی از کشورهای قزاقستان، آذربایجان، سوریه، هلند و عراق(دو تیم) و 11 تیم داخلی از استان‌های مرکزی، لرستان، اصفهان، همدان، تهران و البرز حضور دارند.
وی افزود: این مسابقات با امنیت بسیار خوب و برنامه‌ریزی دقیق تا این لحظه انجام شده است و امیدواریم ‌با همکاری خوبی که مسئولان استان دارند ادامه این مسابقات نیز به نحو مطلوب دنبال شود.
در پایان این بازدید نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یک جلد قرآن مجید با ترجمه انگلیسی به درک فن‌مودلر بلژیکی نماینده فدراسیون دوچرخه‌سواری که علاقه و پیگیری زیادی برای به دست آوردن قرآن به زبان انگلیسی را داشت هدیه داد.
نماینده فدراسیون دوچرخه سواری جهان(uci) در تور بین‌المللی میلاد دو نور استان مرکزی نیز در این بازدید ضمن تشکر از این هدیه بسیار ارزشمند از سوی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فکر میکنم هدف از این جلسه نشان از این داشت که ورزش متعلق به همه است و همه ملت‌ها در این مورد هدف مشترکی دارند.
فن‌مودلر بلژیکی در مورد درخواست خود برای به دست آوردن کتاب قرآن به زبان انگلیسی اظهار داشت: من میدانستم این کتاب وجود دارد و حالت انجیل برای غربیها را دارد و میخواستم این کتاب را پیدا کنم و علاقه‌مند بودم ببینم داخل آن چه چیزی نوشته شده است و حالا که آن را به دست آورده‌ام بسیار خوشحالم.
وی ادامه داد: بهبود مسابقات و جوایز آن، حضور ایران در المپیک را افزایش و موجب بهبود رتبه دوچرخه سواری ایران در جهان میشود.
نماینده فدراسیون دوچرخه سواری جهان(uci) اظهار داشت: ایران در ورزش دوچرخه‌سواری دارای استعدادهای بسیاری است و چنانچه از برگزاری تورهای مختلف حمایت شود،‌ شاهد درخشش دوچرخه سواران این کشور در مسابقات جهانی خواهیم بود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول