اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور عمق‌بخشی به ارزش‌های نظام اسلامی؛

ارزش‌های انقلاب در قالب آثار هنری ارائه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هنر حقیقی را ظرفیتی ارزشمند برای عمق‌بخشی به تفکر اسلام و انقلاب اسلامی در سراسر جهان دانست و بر ارائه ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب آثار هنری تاکید کرد.

ارزش‌های انقلاب در قالب آثار هنری ارائه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی عصر امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره سراسری دانش‌آموزی نغمه‌های عشق در مجتمع امام خمینی(ره) سنندج، اظهار داشت: هنر حقیقی ظرفیتی ارزشمند برای عمق‌بخشی به تفکر اسلام و انقلاب اسلامی در سراسر جهان است.
وی بیان ارزش‌ها و حماسه‌های بی‌نظیر تاریخ انقلاب در قالب هنر را بهترین راه برای ترویج و توسعه بیش از پیش تفکر انقلاب در جهان دانست و افزود: آنچه انقلاب اسلامی ایران را جاودانه و به الگویی بی‌نظیر در جهان تبدیل کرده است، حماسه‌های ماندگاری همچون دفاع مقدس است که نباید به فراموشی سپرده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: حفظ و ماندگاری این حماسه پرافتخار نیازمند انتقال درست و کامل آن به نسل‌های امروز و آینده است.
به گفته ساکی، ماندگارترین و زیباترین راه برای زنده نگه‌داشتن این حماسه جاوید، انتقال آن از طریق هنر و کارهای هنری است.
وی افزود: اگر بخواهیم این حماسه ارزشمند و تاریخ پر افتخار ایران اسلامی برای همیشه ماندگار و قابل استفاده شود، باید به زیباترین شکل آن را به نسل‌های جدید انتقال دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال تغییر الگوهای دینی، اسلامی و انقلابی جوانان ما هستند، تصریح کرد: دشمن با استفاده از دنیای مجازی سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی دارد جوانان متدین ما را از ارزش‌ها و الگوهای اسلامی دور کند.
ساکی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام امروزه تمام توان خود را برای از بین بردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی و جایگزین کردن ضدارزش‌ها در جوامع اسلامی بکار بسته‌اند.
وی اضافه کرد: بهترین راه مقابله با این هجمه نرم و فکری دشمن، معرفی الگوهای ارزشی و اسلامی به جوانان و نوجوانان است که باید در قالب برنامه‌ها و کارهای مختلف هنری، فرهنگی و علمی به صورت جدی دنبال شود.
وی از هنرمندان به عنوان تاثیرگذارترین قشر در این عرصه نام برد و افزود: بیان واقعیت‌ها و ارزش‌های اسلامی با زبان هنر در تعمیق و ترویج این باورها در میان جوانان تاثیر بسزایی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به توانمندی هنرمندان کردستان در عرصه‌های مختلف هنری به ویژه هنرهای آوایی اشاره کرد و افزود: در طول چند سال اخیر جوانان کردستانی در جشنواره‌های مختلف موفق به کسب مقام‌های برتر شده‌اند.
ساکی برگزاری این جشنواره در استان کردستان را اقدامی ارزشمند در راستای شکوفایی بیش از پیش توانمندی هنرمندان این استان برشمرد و گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری کردستان در قالب برگزاری چنین جشنواره‌هایی نمود عینی می‌یابد.
انتهای پیام/ص20 
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول