اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

نیر با استعدادترین منطقه گردشگری اردبیل است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: شهرستان نیر با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر در حوزه گردشگری از مستعدترین مناطق توسعه گردشگری در استان اردبیل است.

نیر با استعدادترین منطقه گردشگری اردبیل است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحمید عباداللهی عصر امروز در جلسه ستاد توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان نیر اظهار داشت: این شهرستان از ظرفیت غنی و متنوع گردشگری برخوردار است به طوری که موقعیت و استراتژی این شهر به عنوان مدخل ورودی استان نشان می‌دهد گردشگران و طبیعت دوستان علاقمند به حضور در این شهرستان و سکونت چندروزه هستند.
وی وجود قلعه تاریخی بوینی یوغون در روستای کورعباسلو، غار منحصر به فرد روستای گلستان، مجموعه تاریخی اباذر و وجود بیش از 30 دهنه آبگرم در این شهرستان را با خواص مختلف از جمله موقعیت‌های ممتاز گردشگری توصیف کرد.
عباداللهی تصریح کرد: اگر همه این ظرفیت‌ها به فرصت بالندگی گردشگری و توسعه شهرستان تبدیل شود ما به سرعت قادر می‌باشیم این شهرستان را به قطب بزرگ گردشگری در استان و حتی کشور تبدیل کنیم.
فرماندار نیر با اعلام آمادگی از جذب سرمایه‌گذاران و حضور آنها در منطقه خاطر نشان کرد: فرمانداری در حال حاضر آمادگی دارد 25 هکتار زمین تسطیح و آماده‌سازی شده در شهرک صنعتی را برای ایجاد کارخانه فولاد در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.
وی اضافه کرد: با اعلام آمادگی یکی از سرمایه‌گذاران پایتخت‌نشین قرار است این کارخانه با ظرفیت تولید 160 تن فولاد در نیر احداث شود که با حمایت‌های انجام شده امیدواریم ظرفیت اشتغال این کارخانه که حدود 400 نفر است فرصتی مناسب برای اشتغال فرزندان این دیار باشد.
عباداللهی ادامه داد: در گذشته با توجه به برخی بی‌تفاوتی‌ها و بی‌مهری‌ها شاهد شکوفایی این خطه نبودیم در حالی که نیر از شایسته‌ترین و عالی‌ترین توانمندی‌ها برخوردار است و کمتر سرمایه‌گذاری است که حاضر نباشد با این منابع و زیرساخت‌ها در این شهرستان خوش آب و هوا سرمایه‌گذاری انجام ندهد.
فرماندار نیر همچنین در جلسه کارگروه کشاورزی نیز رعایت عدالت در احیا و واگذاری حق‌آبه‌های روستایی را ضروری توصیف کرد.
سیدحمید عباداللهی با اشاره به نیازهای روستاییان این شهرستان برای تأمین آب زراعی خواستار تلاش مسئولان استان در این زمینه شد.
وی گفت: ‌مراحل صدور مجوزهای 16 واحد استخر ماهی گرمابی و سردابی در این منطقه انجام شده و به زودی با اعطای تسهیلات بانکی عملیات احداث این واحدها اجرایی شده و شاهد بهره‌برداری آنها می‌باشیم.
عباداللهی در ادامه به کاهش آب‌های زیرزمینی دشت اردبیل و اعمال محدودیت شدید برای حفاری چاه‌های نیر اشاره کرد و افزود: برای واگذاری آب‌های زیرزمینی مجوزی صادر نمی‌شود و با توجه به مشکلات جدی موجود تخصیص آب از سوی آب منطقه‌ای اردبیل به این شهرستان کاملاً ضروری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول