اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

ساختمان دولت موران با 100 میلیون تومان در حال احداث است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ امسال مجتمع اداری و ساختمان دولت شهر موران در گرمی با 100 میلیون تومان اعتبار در دست اقدام است.

ساختمان دولت موران با 100 میلیون تومان در حال احداث است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی در حال احداث شهر موران اظهار داشت: این ساختمان در دو طبقه و مساحت 500 مترمربع زیربنا در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن تمام ادارات دولتی موران در آن مستقر شده و برای مردم ارائه خدمات می‌کنند.
وی در ادامه سخنان خود یکی از مشکلات اصلی مردم این منطقه را تأمین آب شرب مورد نیاز اعلام کرد و افزود: ‌اگر در 10 سال گذشته 15 هزار نفر از جمعیت شهرستان گرمی به سایر مناطق مهاجرت کردند دلیل اصلی آن نبود زیرساخت‌ها به ویژه آب سالم و راه آسفالته بوده و در کنار آن نبود فرصت‌های اشتغال بر این تفکر مهاجرت دامن زده است.
صحرایی یکی از برنامه‌ریزی‌های این شهرستان را توجه جدی به مردم مناطق محروم و دورافتاده اعلام کرد و ادامه داد: شهرستان گرمی 330 روستای دارای سکنه دارد که اگر مسئولان وقت در 33 سال گذشته سالی 10 روستا را آبرسانی می‌کردند امروز تمام روستاهای ما صاحب آب شرب سالم، بهداشتی و مطمئن است.
فرماندار گرمی از اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق روستایی خبر داد و تصریح کرد: امسال قرار است 85 روستا در گرمی صاحب آب شرب سالم شوند که 20 روستای آن در بخش موران قرار دارد.
وی از آسفالت راه روستایی بالای 50 خانوار با زیرسازی‌های انجام شده در سال‌جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: بر همین اساس تاکنون 15 روستا از راه آسفالت و شوسه برخوردار شده است و قرار است امسال نیز 32 روستای دیگر در بخش موران، ‌مرکزی و انگوت از نعمت راه ایمن و مطمئن بهره‌مند شوند.
صحرایی دیگر اولویت عمرانی این شهرستان را بحث توسعه اراضی قابل کشت با آبیاری مدرن اعلام کرد و گفت: قرار است با احداث 100 عمارت و پایاب آن بیش از 50 هزار هکتار از اراضی منطقه آبیاری شود که با این کار ما قادر می‌باشیم بخش عظیمی از اراضی خود را به شیوه‌های مدرن آبیاری کرده و تحت زراعت آبی ببریم.
وی اضافه کرد: در کنار این سد احداث سد سامبور و کلاسر نیز در دستور کار قرار گرفته و سال آینده شاهد به بهره‌برداری رسیدن سد کلاسر می‌باشیم.
صحرایی افزود: با این اقدامات علاوه بر مهار آب‌های سطحی از خروج آب‌های مرزی نیز جلوگیری شده و ما یک تحول کشاورزی اساسی را در منطقه شاهد و ناظر می‌باشیم.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول