اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

وزیر کشاورزی ارمنستان مطرح کرد:

درخواست کمک ارمنستان از ایران درباره بازاریابی محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: ارمنستان خواستار کمک ایران برای ایجاد یک سیستم موفق بازاریابی محصولات کشاورزی در این کشور شد.

درخواست کمک ارمنستان از ایران درباره بازاریابی محصولات کشاورزی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر کشاورزی ارمنستان امروز در دیدار رسمی با وزیر جهاد کشاورزی کشورمان اظهار داشت: سال گذشته حجم صادرات ارمنستان به ایران 52 میلیون دلار بود که امسال به 55 میلیون دلار رسید. همچنین واردات از ایران 270 میلیون دلار بود که امسال به بیش از 160 میلیون دلار رسیده است.
سرگو کاراپتیان افزود: بیشتر حجم این تبادلات مربوط به بخش کشاورزی بوده و همچنین 3 سال است ایران از ارمنستان گوسفند وارد میکند و انتظار داریم این همکاریها بیشتر شود.
وی افزود: امکانات وسیعی در ارمنستان برای پرورش گوسفند وجود دارد و میتوان این تعداد را به 2 میلیون رأس رساند.
وزیر جهاد کشاورزی ارمنستان درخواست کرد که ایران در زمینه پرورش گوسفند سرمایه‌گذاری کند و نیز تجربیات خود در زمینه نمکزدایی از زمین‌های کشاورزی را به کشور ارمنستان منتقل کند.
وی همچنین اضافه کرد که ایران در زمینه بیمه محصولات کشاورزی و همچنین بازاریابی محصولات و ایجاد تعاونیهای کشاورزی به کشور ارمنستان کمک کند.
سرگو کاراپتیان افزود: ما اطلاع داریم که ایران در زمینه فروش کالاهای کشاورزی سیستم خوبی را ایجاد کرده و موفق است و انتظار داریم در این زمینه به کشور ارمنستان کمک کند.
وی اظهار امیدواری کرد که ایران در زمینه کارهای تحقیقاتی در بخش کشاورزی نیز همکاری داشته باشد.
وی افزود: البته این همکاریهای دو طرفه خواهد بود زیرا کشور ارمنستان هم طی سالهای گذشته موفقیت‌های خوبی در بخش تحقیقات کشاورزی داشته است.
وزیر کشاورزی ارمنستان تصریح کرد که کشورش از سال 2004 دستگاههای ضد تگرگ را تولید میکند و اخیراً به دلیل ارسال این دستگاهها به ایران از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان مورد تقدیر قرار گرفته است.
سرگو کاراپتیان تصریح کرد: کشور ارمنستان بیستمین سالگرد استقلال خود را جشن گرفته و طی این سالها درگیر جنگ و مشکلات زیادی بوده و به غیر از این اواخر در بخش کشاورزی چندان موفق نبوده است.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول