اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

تولید دستگاههای ضدتگرگ با همکاری ایران و ارمنستان

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی یک ماه آینده با همکاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ارمنستانی کارخانه تولید دستگاههای ضدتگرگ در آذربایجان غربی راه‌اندازی میشود.

تولید دستگاههای ضدتگرگ با همکاری ایران و ارمنستان
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صادق خلیلیان امروز در دیدار رسمی با همتای ارمنستانی خود گفت: زمینه‌های زیادی برای همکاری بین دو کشور در بخش کشاورزی وجود دارد که علاوه بر تدوین زمینه‌های همکاریهای جدید، تفاهم‌نامه‌هایی که در خرداد سال جاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران داشت و نیز تفاهم‌نام‌های 6 سال اخیر وزرای کشاورزی باید عملی شود.
خلیلیان گفت: سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه پرورش گوسفند از موارد مورد تأکید است و همچنین کشور ما آمادگی دارد تکنولوژی نمکزدایی را با اعزام کارشناسان به کشور ارمنستان انجام دهد.
وی افزود: در زمینه انتقال تجربیات بیمه کشاورزی و تشکیل تعاونیها و بازاریابی محصولات کشاورزی و فرآوری محصولات نیز میتوانیم همکاری خوبی با کشور ارمنستان داشته باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی  افزود: در زمینه‌ پروژه‌های تحقیقاتی و انتقال نتایج یافته‌ها هم دو کشور می توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.
وی همچنین تصریح کرد: احداث مجتمع‌های کشت و صنعت، دامپروری گلخانه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی نیز از مواردی است که دو کشور ایران و ارمنستان میتواند همکاری خوبی داشته باشند.
خلیلیان افزود: با توجه به تجربه موفق ایران در احداث کشتارگاهها این کشور میتواند تجربیات خوبی را در اختیار کشور ارمنستان قرار دهد.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای تحقق این اهداف بخش خصوصی و غیردولتی دو کشور باید همکاری نزدیک و فعالی داشته باشند و به ویژه بانکها بسیاری از توافقات را بدون داشتن موانعی تسریع بخشند.
خلیلیان تصریح کرد: ارسال دستگاههای ضد تگرگ از کشور ارمنستان به ایران گام مثبتی برای جلوگیری از خسارت تگرگ به باغداران کشور بود و زمینه همکاری باید گسترش یابد.
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: تا یک ماه آینده شرکت ایرانی و ارمنی به صورت مشترک در آذربایجان غربی تولید دستگاههای ضد تگرگ را آغاز میکند.
خلیلیان در پاسخ به دعوت همتای ارمنستانی خود گفت: در اولین فرصت به کشور ارمنستان سفر خواهد کرد.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول