اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

سردار نقدی در همایش اساتید بسیجی:

دشمن برای مقابله با توان علمی ایران دست به اسلحه برده است

خبرگزاری فارس: رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ترور برخی دانشمندان ایرانی در ماههای اخیر گفت: حرکت‌های علمی دانشمندان کشورمان آنقدر کار ساز بوده است که دشمن را مجبور به دست بردن به اسلحه کرده است.

دشمن برای مقابله با توان علمی ایران دست به اسلحه برده است
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارسبه استان خراسان رضوی، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سیزدهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور که امروز شنبه در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه شتاب علمی کشورمان دنیا را شگفت زده کرده است، گفت: امروز حرکت انقلاب اسلامی ایران با توجه به بیداری اسلامی مردم منطقه، استکبار جهانی را فلج کرده است.

وی افزود: امروز دانشمندان بسیجی آنقدر در فعالیت‌های خود کوشا هستند که خشم استکبار را برانگیخته‌اند و مجبور شدند خون این دانشمندان را بریزند.

نقدی خاطرنشان کرد: شهیدانی همچون علیمحمدی، شهریاری و رضایینژاد ثابت کردند که حرکت‌های علمی دانشمندان کشورمان آنقدر کار ساز بوده است که دشمن را مجبور به دست بردن به اسلحه کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در فعالیت‌های علمی نیاز به کارکرد تشکیلاتی داریم، تصریح کرد: اگر بخواهیم انتظارات در حوزه‌های علمی برآورده شود باید فرمایشات مقام معظم رهبری را بدون کم و کاست اجرایی کنیم.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری بر این امر تأکید دارند که باید باز خورد دانشگاه‌های ما افرادی همچون شهید چمران باشند. شهید چمران در اوج تسلط بر علوم به معنی واقع کلمه یک عارف بود و برای دفاع از حق از جان خود گذشت.

نقدی اظهار داشت: اگر شهید چمران امروز حضور داشت آیا اجازه میداد مواد مخدر جوانان کشورمان را میان ببرد؟ آیا اجازه میداد بیکاری جوانان کشور را با مشکل روبه رو کند؟ اکنون چه میزان از موضوعات پایان نامه‌های دانشگاهی به این موارد اشاره میکنند؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر موضوع طهارت نفس تاکید دارند، خاطرنشان کرد: ایجاد حلقه‌های بصیرتی و علمی یکی از بهترین مکانیزم‌های موجود است که میتوانیم آن را پیگیری کنیم.

نقدی با اشاره به اینکه علوم انسانی اساس فکر است، گفت: ما به عنوان یک بسیجی در زمینه علوم انسانی باید راه‌های کوتاه مدت و میان مدت را در نظر داشته باشیم و اکنون در بسیج با نقد نظریات غربی به فکر راه میان بر بازنگری در علوم انسانی هستیم.

وی افزود: ما در بخشی از علوم‌ انسانی از غرب جلوتر هستیم و در برخی از رشته‌ها نیز تولیدات علمی خوبی داشتیم که یکی از نمونه‌های آن علم فلسفه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: غرب به ما اتهام میزند که میخواهیم علم را تعطیل کنیم و به جای آن نقل را مطرح کنیم که این اتهام به خود آنها وارد است. اکنون نظریات غربی در برخی از رشته‌ها حتی 6 ماه هم دوام نمیآورد و با یک نقد ساده به راحتی رد میشود.

نقدی، علوم انسانی غربی را باطل دانست و با بیان اینکه باید ما در این مسیر قدم‌های میان‌ بر را این راه برداریم، اظهار داشت: بسیج اساتید لازم است که در طرح ارتباط علم با صنعت ورود پیدا کرده و حرکتی انقلابی و جهشی داشته باشند.

وی افزود: در بحث نقشه علمی کشور باید طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب روز به روز نو آوری کنیم که در این خصوص نیز بسیح اساتید وظیفه مهمی بر عهده دارد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول