اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج صورت گرفت؛

آغاز پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور ظهر امروز با حضور 700 ورزشکار پرستار در مجموعه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی سنندج آغاز به کار کرد.

آغاز پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج این جشنواره با حضور 20 تیم از شهرهای مشهد، شیراز، زابل، ایلام، فسا، ساری، اصفهان، قائم‌شهر، اردبیل، قزوین، تهران، بندرعباس، شاهرود و سنندج به مدت هفت روز برگزار می‌شود.
رئیس سازمان نظام پرستاری کردستان در این مراسم گفت: از 700 ورزشکار حاضر در این رقابت‌ها 350 ورزشکار در سه رشته شنا، تنیس روی میز و شطرنج به رقابت با یکدیگر میپردازند.
به گفته رضا رحمان‌پناه در این دوره از مسابقات  8 تیم والیبال بانوان و 12 تیم فوتسال آقایان که با پشت سر گذاشتن دیگر رقابت‌ها به این مرحله رسیده‌اند، به مصاف هم می‌روند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقا سطح فرهنگ سلامت در میان جامعه پرستاری عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره‌ها راهی مناسب برای ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در میان جامعه پرستاری به عنوان قشری که الگوی سلامت هستند، محسوب می‌شود.
رحمان‌پناه هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ ورزش و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان پرستاران عنوان و خاطرنشان کرد: هیئت مدیره نظام پرستاری سنندج، دانشگاه علوم پزشکی کردستان و استانداری کردستان در برگزاری این جشنواره با سازمان نظام پرستاری کشور همکاری دارند.
رئیس سازمان نظام پرستاری کردستان با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و 200 نفر پرستار عضو سازمان نظام پرستاری شهرستان سنندج هستند، بر ارتقا سلامت آنان تاکید کرد.
رحمان‌پناه کاهش ساعت کاری پرستاران را یکی از راه‌های ارتفا ورزش در میان آنان عنوان کرد و گفت: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از تصمیمات وزارتخانه و دولت برای کاهش ساعات کاری پرستاران است که در صورت اجرا، مشکل اضافه‌کار پرستاران نیز مرتفع میشود.
در مراسم افتتاحیه و رژه ورزشکاران معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور، استاندار کردستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان حضور داشتند و به ایراد سخنانی پرداختند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول