اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سرپرست سازمان فنی‌وحرفه‌ای خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه آموزش کارآفرینی گروه‌های آسیب‌دیده با قوه‌قضائیه

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای از امضای تفاهم‌نامه آموزش کارآفرینی گروه‌های آسیب‌دیده با قوه‌قضائیه خبر داد.

امضای تفاهم‌نامه آموزش کارآفرینی گروه‌های آسیب‌دیده با قوه‌قضائیه
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، کورش پرند گفت: باتوجه به ابلاغ سیاست‌های اشتغال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر هم افزایی و افزایش تعاملات و همکاریهای دستگاههای اجرایی و سیاست‌گزار و در راستای برنامه‌های سال جهاد اقتصادی این سازمان از طریق امضای تفاهم نامه، با دفتر پیشگیری‌های فرهنگی، اجتماعی قوه قضائیه، همکاری‌های مشترک آموزشی انجام می‌دهد.
پرند خاطرنشان کرد: تفاهم نامه مذکور با هدف استفاده و بکارگیری بهینه از توانایی‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، مهارتی، تحقیقاتی و پژوهشی دو سویه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و قوه قضائیه به منظور جلوگیری و کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی منعقد شده است.
وی در خصوص زمینه های همکاری تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و قوه قضائیه افزود: اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی و کارآفرینی به ویژه برای گروه‌های آسیب دیده و یا در معرض آسیب از جمله زندانیان، زنان سرپرست خانوار و کودکان خیابانی و خانواده آنها در نظر گرفته شده است.
به گفته این مقام مسئول، تهیه مجموعه استانداردهای آموزش، شغل و شایستگی مرتبط با موضوع، شناسایی و نیازسنجی آموزشی و شغلی آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب و خانواده‌های آنها، تولید منابع علمی و آموزشی در زمینه اشتغالزایی و ارتقای سطح زندگی و انجام پژوهش های کاربردی مرتبط با آموزشهای مهارتی و آسیبهای اجتماعی از دیگر موضوعات مهم در این تفاهم نامه است.
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص شیوه و مراحل اجرایی شدن تفاهم نامه گفت: در حال حاضر دبیرخانه این تفاهم نامه با حضور مشترک جمعی از مسؤلان حوزه پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی قوه قضائیه آغاز به کار نموده و پس از تدوین دستورالعمل اجرایی توافق نامه همکاری، به واحدهای اجرایی هر دو مجموعه ابلاغ و موضوعات این توافق نامه و از جمله مهم ترین آنها یعنی اجرای گسترده آموزشهای مهارتی برای اقشار آسیب پذیر اجرایی می‌شوند.
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: آموزش‌های فنی و حرفه ای در پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی بسیار موفق عمل نموده اند و ضرورت دارد بیش از پیش از رویکرد ایجاد مهارت در افراد و توسعه آموزشهای مهارتی حمایت شود چرا که ایجاد مهارت در فرد، وی را برای اشتغال آماده و از قرار گرفتن در معرض آسیبهای اجتماعی دور می‌کند.
وی افزود: درحال حاضر در راستای بهره مندی از آموزشهای فنی و حرفه ای برای کاهش جرم و آسیبهای اجتماعی همگرایی خوبی با قوه قضائیه ایجاد شده است تا بتوان شاهد توسعه بیشتر مهارت آموزی برای اقشار آسیب دیده بود.
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌ای کشور با بیان اینکه سازمان تاکنون بیش از 3 هزار استاندارد آموزش مهارتی را تولید کرده است، یادآور شد: این سازمان ظرفیت تولید استانداردهای آموزشی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را نیز دارد و برای این منظور از صاحب نظران این عرصه دعوت به همکاری می‌نماید.
پرند با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با دفتر پیشگیری های فرهنگی، اجتماعی قوه قضائیه گفت: با هدف استفاده و بکارگیری بهینه از تواناییهای علمی، فرهنگی، آموزشی، مهارتی، تحقیقاتی و پژوهشی دوسویه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و قوه قضائیه درراستای جلوگیری و کاهش وقوع جرم و آسیب های اجتماعی تفاهم نامه ای بین دومجموعه به امضا رسیده و دبیرخانه آن آغاز به کار نموده است و امیدواریم شاهد یک جهش توسعه ای برای آموزشهای مهارتی در این زمینه باشیم.
وی اظهار داشت: باتوجه به برگزاری اجلاس کمیته نظارتی و مشورتی آموزش حرفه ای کشورهای اسلامی و بازدید نمایندگان شرکت کنندگان در اجلاس از فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای، این سازمان می‌تواند یک الگوی جامع از آموزش‌های مهارتی برای پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی در سطح کشورهای جهان اسلام ارائه نماید.
همچنین در این نشست اسداله جامی، مدیرکل دفتر پیشگیری های فرهنگی، اجتماعی قوه قضائیه اظهار داشت: در بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم، یکی از محورهای تأثیرگذار تغییر نگرش ها و ایجاد مهارت در افراد ارزیابی و ارائه شده است.
وی افزود: مهارت آموزی به اقشار آسیب پذیر کار بسیار ارزشمندی است که باید توسعه یابد و ضرورت دارد در تمام بخشهای مرتبط با این حوزه از جمله خانواده و جوانان فعالیت های جدی صورت پذیرد.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول