اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

مهمترین رسالت مسئولان در انتخابات امانتداری آرای مردم است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی امانتداری از آراء مردم را مهمترین رسالت مسوولان برگزاری انتخابات استان دانست.

مهمترین رسالت مسئولان در انتخابات امانتداری آرای مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات در استان با بیان این مطلب اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران کامل‌ترین نوع مردم‌سالاری در جهان است.
وی ادامه داد: به لحاظ کمی نیز برغم همه مشکلات مانند جنگ تحمیلی، فشارها و تحریم‌های مختلف به صورت میانگین هر سال یک انتخابات پرشور در کشور برگزار شده است که در نوع خود در دنیا کم‌نظیر است.
وی افزود: انتخابات در کشور ما، مبتنی بر اصول و ارزش‌های عالیه اسلامی است و دین مبین اسلام برترین الگوی هدایت و راهبری جامعه و انسانهاست.
استاندار خراسان رضوی رای مردم را وسیله مشارکت آنان در تعیین سرنوشت شان دانست و افزود: در جمهوری اسلامی مسئولان و ارکان مختلف حکومتی با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم انتخاب و تشکیل میشوند.
صلاحی با اشاره به اینکه همواره تلاش دشمن در جهت از بین بردن شیرینی حضور مردم در عرصه‌های مختلف و تلخ کردن کام آنان است، بیان کرد: دشمنان، مردم را از حضور در عرصه انتخابات منع میکنند ولی بصیرت مردم و تبعیت آنان از رهبر فرزانه انقلاب، آتش فتنه را خاموش کرده و توطئه های آنان را خنثی و آنها را از دستیابی به این خواسته مایوس کرده است.
وی تصریح کرد: حضور همیشگی و گسترده مردم ایران در صحنه انتخابات حتی بعد از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی در مقایسه با کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی بینظیر و حاکی از اعتماد مردم به مسئولان و روند سالم انتخابات است.
استاندار خراسان رضوی مهمترین وظیفه مسئولان انتخابات استان را امانتداری از آرا مردم و تامین شرایط لازم جهت حضور آحاد جامعه در صحنه انتخابات دانست و اظهار داشت: دست اندرکاران برگزاری انتخابات چه در ابعاد اجرایی و نظارتی باید این وظیفه را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانند.
صلاحی افزود: برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات برای برگزاری قانونمند و به موقع مراحل مختلف انتخابات از جمله وظایف اصلی ستاد است که باید مورد توجه قرار گیرد به طوری که تمام واجدان شرایط در اقصی نقاط استان بتوانند از حق قانونی خود در جهت تشکیل مجلسی کارآمد استفاده کنند.
وی گفت: انتخابات در خراسان رضوی باید با حضور و مشارکت حداکثری و آگاهانه آحاد مردم برگزار شود و لذا مدیران استان باید برای اجرای انتخابات، سرآمد و نمونه در کشور مهیا باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان نیز در این جلسه آماده سازی مقدمات برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و در کمال آرامش و امنیت با حضور حداکثری مردم را حائز اهمیت دانست.
وی افزود: دشمنان القا میکنند که مردم تمایلی به حضور در انتخابات ندارند و عوامل ضد انقلاب نیز عملا تحریم انتخابات را دنبال میکنند ولی مردم همواره با پایبندی و اعتقاد خود به مقام معظم رهبری و التزام به مبانی انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن اثبات کرده اند که توطئه های دشمنان خللی در عزمشان ایجاد نمیکند.
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان بر آمادگی این هیئت در چارچوب قانون و وظایف مربوطه برای هرگونه تعامل و همکاری با ستاد انتخابات استان در جهت حسن برگزاری انتخابات تاکید کرد.
شریعتی موضوع پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در این مرحله را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اقدامات موثری در جهت اجرای این مهم در هیئت نظارت بر انتخابات به عمل آمده است.
وی تعریف و شفاف سازی تخلفات انتخاباتی، اطلاع رسانی عمومی، تبیین موضوع برای کاندیداها و مسئولان ستادهای آنان با برگزاری نشست های توجیهی و استفاده از رسانه‌های گروهی را از رویکردهای مورد توجه هیات نظارت استان توصیف کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول