اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

دشمن سعی در وابسته کردن نسل جوان به خود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج مستضعفان نبود برنامه در زمینه آموزش ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از مشکلات خواند و گفت: دشمن با نابودی شخصیت جوان ایرانی سعی در وابسته کردن این نسل به خود را دارد.

دشمن سعی در وابسته کردن نسل جوان به خود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در دوره آموزش سرمربیان درس آمادگی دفاعی با اشاره به موجود نبودن برنامه‌ای در راستای ترویج و آموزش ارزش‌های دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان، اظهار داشت: دشمنان با آلوده‌کردن شخصیت تک تک جوانان سعی در ایجاد نسلی وابسته به خود را دارند.
وی اصلی‌ترین وظیفه مربیان آموزش دفاعی را انتقال جوهر دفاع و روحیه حماسی به نوجوانان و جوانان عنوان و تاکید کرد: باید ارزش‌هایی همانند شهادت دفاع از ولایت و قرآن را به کلاس‌های درس بیاوریم.
فرمانده بسیج مستضعفان با اشاره به نسلی که تجربیات و درس‌های فراوانی به دلیل حضور در دوران دفاع مقدس را داراست، اظهار داشت: نسلی که در دوران جنگ هشت ساله استقامت و ایثارگری از خود نشان داد باید این تجربیات و درس‌ها را به نسل نوجوان و جوان منتقل کند.
نقدی نبود انتقال تجربیات نسل گذشته از جنگ را به نسل نو یک خیانت خواند و خاطرنشان کرد: این خیانت است به آرمان‌های شهیدان که در پی انتقال تجربیاتمان در دفاع مقدس نباشیم.
فرمانده بسیج مستضعفان از کاهش زمان درس آمادگی دفاعی از دو ساعت به یک ساعت انتقاد کرد و اظهار داشت: ما خواهان تغییر و اصلاح زمان آموزش درس آمادگی دفاعی هستیم.
وی به همکاری خوب آموزش و پرورش در اعزام یک‌میلیون دانش آموز به مناطق عملیاتی را اشاره کرد و گفت: کاهش ساعت درس آموزش دفاعی به دلیل حذف تعدادی از دروس و تعطیلی پنج شنبه‌ها بوده است.
نقدی تنها آموزش تاکتیک‌های دفاعی را به دانش‌آموزان کافی ندانست و تاکید کرد: قاعده درس آمادگی دفاعی این بود که مربی تاکتیک‌های دفاعی را آموزش می‌داد.
وی به آموزش محدود نظامی فرماندهان جنگ اشاره و خاطر نشان کرد: آن چیزی که دشمن را شکست داد ایمان فرماندهان جنگ بود.
فرمانده بسیج مستضعفان افزود: ولی تنها ایمان در بین فرماندهان جنگ نبود چون که می‌خواستند یاد بگیرند به دنبال فراگیری تاکتیک‌های نظامی نیز می‌رفتند. 
نقدی شکست کویت از عراق و نیز عراق از آمریکا را یکی از مثال‌های بارز غالب نبودن آموزش‌ها و امکانات نظامی بر روحیه ایمان و دفاع عنوان و تاکید کرد: عراق در زمان اشغال کویت بیش از 7 هزار موشک تاو از این کشور به غنیمت گرفت و این را مقایسه کنید با 40 روز مقاومت جوانان ما در خرمشهر بدون اسلحه در مقابل ارتش عراق که ایستادگی کردند. 
وی تفاوت اصلی در جنگ‌هایی همانند جنگ عراق با آمریکا در برابر دوران دفاع مقدس را داشتن روحیه دفاع در بین جوانان ایران دانست و اظهار داشت: اعتقاد به عزت و کرامت انسانی نیز اعتقاد به دین و داشتن غیرت ملی وجه تمایز رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با دیگر کشورها است. 
نقدی خاطرنشان کرد: اگر روحیه دفاع در میان ملتی باشد با دست خالی هم در برابر دشمنان می‌ایستد.
فرمانده بسیج مستضعفان ایجاد غیرت و روحیه دفاع در بین جوانان را یک نیاز مهم خواند و گفت: وجود عزت نفس، کرامت و اعتقاد به دین و حتی ارزش‌های ملی در جوانان می‌تواند در دو جبهه سخت و نرم کارآیی داشته باشد.
وی عرضه سیره شهیدان نوجوان به عنوان الگو به نسل نوجوان و جوان و نیز توجه به رفتار کسانی که در پی آموزش ارزش‌های دفاع مقدس هستند را دو شاخص مهم در ترویج ارزش‌های  جنگ عنوان کرد و اظهار داشت: بگویید  کسانی همچون شهید بالازاده نوجوان 12 ساله و نیز شهید سحام خیام دختربچه‌ای که با سنگ به دشمن حمله کرد چه کسانی بودند تا جوانان امروز ما غیرت را از اعمال این شهیدان یاد بگیرند.
 وی افزود: مسئله بسیار مهم در ترویج ارزش‌های جنگ هشت ساله رفتار مربیان آمادگی دفاعی است، آن چیزی که بیشتر از گفته‌هایمان بر جوانان تاثیر می‌گذارد رفتار ماست.
نقدی خصوصیت‌های یک معلم آموزش دفاعی را داشتن روحیه حزب‌اللهی و نیز از جنس شهداء بودن برشمرد و افزود: اگر به دنبال مادیات باشیم حرفمان در بین جوانان خیلی کم اثر می‌شود.
فرمانده بسیج مستضعفان حضور فرماندهان جنگ، جانبازان و نیز خانواده‌های شهدا را در کلاس‌های درس خواستار شد و خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت‌طلبی که سبب پیروزی ایران بر دشمنانش شده را که سرمایه بی‌نظیری است را باید به نسل جوان نشان بدهیم.
وی نسل جوان و نوجوان امروز ایران زیر شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تهاجم‌های روانی از سوی دشمنان دانست و اظهار داشت: بزرگ‌ترین جنگ سرد بین شوروی و آمریکا بوده است در این جنگ آمریکا تنها با یک ایستگاه رادیویی تبلیغات رسانه‌ای علیه شوروی انجام میداد.
وی افزود: تنها 70 شبکه ماهواره‌‌ای با گویش‌های مختلف فارسی برای تخریب جوانان ایران کار می‌کنند.
نقدی عرصه جنگ نرم را خطرناک‌تر از حضور در جنگ سخت خواند و عنوان کرد: زمانی که بمبی از سوی دشمن پرتاب می‌شد آن را  احساس می‌کردیم اما در جنگ نرم احساس به ما کمکی نمی‌کند.
فرمانده بسیج مستضعفان جنگ نرم را همانند سمی که فکر و روح انسان را هدف قرار داده است، دانست و اظهار داشت: وقتی انسان این سم را می‌خورد احساس شور و شعف به او دست می‌دهد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول