اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای برنامه جامع خانواده پایدار؛

نخستین دوره برنامه جامع خانواده پایدار افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر برنامه جامع خانواده پایدار گفت: امروز کارگاه‌های هم‌اندیشی مدرسان و مشاوران استان خراسان رضوی در راستای برنامه جامع خانواده پایدار افتتاح شد.

نخستین دوره برنامه جامع خانواده پایدار افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا مرویان‌حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این طرح در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: برنامه جامع خانواده پایدار با هدف توسعه ازدواج به هنگام، آسان و پایدار در سه ماه اخیر وارد فاز اجرایی خود شده است.
وی افزود: در اواخر سال 89 فرایند تدوین برنامه طی و در 16اسفند طرح تصویب و در ابتدای سال 90 مقدمات کار فراهم شد که در حدود 3ماه است که در حال پیگیری است و از امروز به مدت یک هفته اولین دوره این برنامه اجرا می‌شود.
وی بیان داشت: در این برنامه جامع حدود 51 اقدام سازنده در راستای تحکیم بنیان خانواده در نظر گرفته شده است که در این کارگاه‌های هم اندیشی هشت برنامه به اجرا در می‌آید.
وی با اشاره به اینکه از مجموع این هشت طرح، سه طرح در حوزه آموزش و پرورش اجرا می‌شود، گفت: آموزش 40 هزار دانش آموز دختر سال سوم دبیرستان، آموزش 732 مشاور در آموزش و پرورش استان و آموزش 50 هزار نفر از والدین این دانش آموزان از جمله برنامه‌های این طرح است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت آموزش و پرورش در نسل‌سازی و خانواده پایدار اولویت اصلی این برنامه آموزش و پرورش است و برنامه‌های دیگری مانند آموزش طلاب و روحانیون و اصلاح فرایند دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار بعدی قرار دارد.
مرویان حسینی در مورد رویکردهای اجرای برنامه جامع خانواده پایدار گفت: رویکرد تمام پوششی از جمله ویژگی‌های این طرح است به طوریکه تمام افرادی که به نوعی مخاطب خانواده هستند در این طرح قرار گرفته اند.
وی افزود: توجه به رویکردهای دینی و رعایت چارچوب‌های فقهی، توجه به دستگاه‌های تخصصی و حضور فعال آنها، اصلاح فرایند حوزه بهداشت مانند مشاوره و پیگیری فرایند شکل‌گیری طلاق، توجه به یک مدل نظری و عملیاتی و تاسیس واحد مطالعات و برنامه‌ریزی و نظارت از دیگر رویکردهای این طرح است.
وی گفت: این طرح با مشارکت 35 دستگاه در قالب 51 برنامه در فاز اول با اعتبار 4.5 میلیارد تومان آغاز شده است و هشت استاد برجسته در سطح استان شناسایی شده‌اند که برنامه‌های آموزشی لازم در این زمینه را ارائه می‌دهند.
همچنین در این مراسم مدیرکل امور جوانان خراسان رضوی نیز اظهار داشت: این برنامه یکی از اقدامات بی نظیری بوده است که تاکنون در حوزه تحکیم بنیان خانواده انجام شده است و حدود 14میلیارد تومان از اعتبار استان به این کار اختصاص داده شده است.
هادی طالبیان افزود: اجرای برنامه جامع خانواده پایدرا برای کنترل شاخص ازدواج و طلاق اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اگر در یک اجتماعی خانواده سالم باشد می‌توان به جامعه سالم دست پیدا کرد.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم در یک بازه پنج ساله که افق چشم‌انداز این برنامه است جوانان به ازدواج پایدار، آگاهانه و به هنگام دست پیدا کنند و این امر جز با تلاش استادان برجسته در این حوزه میسر نیست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول