اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

25 شهریور مهلت ارسال آثار به جشنواره امام حسین (ع)

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 25شهریور مهلت ارسال آثار به جشنواره امام حسین (ع) اعلام شده است.

25 شهریور مهلت ارسال آثار به جشنواره امام حسین (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده در نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) اظهار داشت: شخصیت والای امام حسین (ع) دارای ابعاد گسترده‌ای است و ویژگی‌های شاخص و هدف متعالی او همواره مورد توجه اصحاب فضل، هنر و ادب بوده است.
وی افزود: شیوه اصولی و موثر آن بزرگوار در برابر سلطه‌گران و نهضت عظیم عاشورا یک اسوه و پیام انقلابی است که جنبش‌های جهان اسلام و موج بیداری ملل را می‌توان منبعث از آن دانست.
وی با اشاره به اینکه وجدان‌های بیدار همواره با تاسی از صفات والای امام حسین (ع) و عظمت روح آن بزرگوار به خلق آثار گرانسنگی پرداخته‌اند، افزود: برگزاری این جشنواره در راستای شناساندن ابعاد وجودی و شخصیتی امام حسین (ع) با بهره‌گیری از زبان رسای هنر و ایجاد انگیزه در بین اصحاب فرهنگ و هنر برای خلق آثار بدیع فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و ولایی است.
داننده محورها و موضوعات جشنواره در گرایش‌های شعر، داستان کوتاه، خلاصه‌نویسی کتاب و انتخاب کتاب نمونه (از سال‌های 89-87) را شامل فضائل و شخصیت امام حسین (ع)، بازتاب عاشورا در تاریخ جهان اسلام، انقلاب‌های جهان و نهضت‌های شیعی، امر به معروف و نهی از منکر و تحریف شناسی تاریخ عاشورا، امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت، استقامت و حریّت در قیام عاشورا، سیدالشهدا (ع) الگوی مبارزه با ظلم، نهضت حسینی ـ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امام حسین (ع) از دیدگاه متفکران غیرمسلمان، یاران و اصحاب سیدالشهدا (ع) نقش بانوان در نهضت حسینی، قیام عاشورا و انتظار ظهور و عبرت‌های عاشورا عنوان کرد.
براساس این گزارش، علاقه‌مندان در هر بخش میتوانند آثار خود را تا بیست و پنجم شهریور ماه سال‌جاری به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) واقع در تبریز، خیابان ثقه‌الاسلام، مجموعه فرهنگی – تاریخی مقبره‌الشعرا، انجمن ادبی تبریز و صندوق پستی3631- 51385 ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره www.ihcaf.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول