اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اساتید کشور خبر داد:

تدوین ارائه الگوی جهانی دانشگاه‌های جهان اسلام

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از تدوین طرح پنج ساله ارائه الگوی دانشگاه‌های جهان اسلام در عرصه بین‌المللی خبر داد.

تدوین ارائه الگوی جهانی دانشگاه‌های جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سهراب صلاحی ظهر امروز در سیزدهمین همایش سراسری هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور که در ساختمان صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مباحث اعتقادی و بصیرتی، طرح پنج ساله‌ای در حال تدوین است که در این ارتباط دانشگاه‌های جهان اسلام به عنوان یک الگو در میان سایر دانشگاه‌های جهان مطرح شوند.
رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به پیشرفت ایران در عرصه‌های علمی جهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران 13برابر رشد جهانی در تولید علم داشته است اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است هنوز برای رسیدن به مرجع علمی در میان دانشگاه‌های کشور فاصله بسیاری وجود دارد.
صلاحی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در ارتباط با مرجعیت قرار گفتن دانشگاه‌های ایران در میان سایر کشورها اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود خطاب به اساتید دانشگاه فرمودند که دانشگاه‌های ایران در عرصه تولید علم باید به گونه‌ای باشد که مرجعی برای سایر دانشگاه‌ها و طالبان علم قرار گیرد و در این راستا دانشمندان برای دستیابی به این علوم روز دنیا محتاج یادگیری زبان فارس شوند.
رئیس بسیج اساتید کشور به جایگاه استادان بسیجی در عرصه علم و دانشگاه اشاره کرد و گفت: استادان بسیجی در دانشگاه‌ها و در عرصه‌های بین‌المللی باید پرچم دارای ایده‌ها و مبانی انقلاب اسلامی ایران باشند که در این راستا در دانشگاه‌های حلقه‌های تعالی هم اندیشی صالحین شکل گرفته است.
وی با اشاره به شکل‌گیری ساختار حلقه‌های علمی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، رها شدن دانشجو در فضای دانشگاه است که در این راستا شکل‌گیری این حلقه‌های علمی که با حضور یک استاد و تعدادی از دانشجویان است میتواند از رها شدن دانشجویان در فضای دانشگاه‌های کشور جلوگیری کند.
رئیس بسیج اساتید کشور افزود: یکی از نیازهای کشور در چند سال آینده، اعضای هیئت علمی هستند که در این راستا تشکیل حلقه‌های علمی و تداوم این حلقه‌ها علاوه بر این که بستر را ایجاد یک ارتباط سازنده میان استاد و دانشجو فراهم میکند میتواند در بلندمدت با توجه به اهداف این حلقه‌ها نیاز کشور به نیرو متخصص سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها و نیزاعضای هیئت علمی کشور را تامین کند.
صلاحی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: دانشجو پروری باید به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در دانشگاه‌ها قرار گیرد که در این راستا توجه به انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول