اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

قتل، پولشویی و مواد مخدر در پرونده سیاه یک "سی.‌دی فروش"

خبرگزاری فارس: دادگاه کیفری استان تهران، صبح امروز به اتهامات یک "سی.دی فروش" که شامل مباشرت در قتل، جعل اسکناس و پولشویی بود رسیدگی کرد.

قتل، پولشویی و مواد مخدر در پرونده سیاه یک "سی.‌دی فروش"
به گزارش خبرنگار حوادث فارس، عصر 2 تیرماه سال 88، جسد مرد میانسالی در یکی از خیابان‌های حوالی خیابان ملاصدرا در حالی که معلوم بود بر اثر ضرب و شتم شدید به قتل رسیده است، کشف شد.

بعد از تشخیص هویت مقتول به نام علی، جست‌وجو برای یافتن سرنخی از عامل یا عاملان این قتل آغاز شد اما تا مدت‌ها هیچ نشانه‌ای یافت نشد. تا اینکه هشت ماه بعد از قتل عامل این قتل در یکی از شهرستان‌های غربی کشور شناسایی شد.

متهم به قتل به نام مجید در اولین مرحله از تحقیقات ضمن اعتراف به ارتکاب قتل گفت: به خاطر نیاز شدید مالی به تهران آمدم و مشغول فروش هروئین شدم. روز حادثه متوجه شدم که مقتول سراغ مخفیگاه موادمخدر من رفته است. به همین دلیل با او درگیر شدم و او را به شدت کتک زدم و از آنجا فرار کردم.

با اعتراف صریح متهم قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد که صبح امروز مورد رسیدگی قرار گرفت. ذبیح‌زاده، نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده اتهام متهم را مباشرت در قتل عمدی و همچنین جعل اسکناس، تحصیل یک خوردوری 206 و همچنین مبلغ 65 میلیون و 980 هزار ریال از طریق پولشویی عنوان کرد.

اولیایدم نیز خواسته خود را قصاص متهم عنوان کردند.

در ادامه جلسه، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه هیچ یک از اتهامات را قبول ندارد گفت: من اعترافات قبلی خود را قبول ندارم و اصلا مقتول را نمیشناسم. من ابتدا فکر کردم منظور پلیس از فرد مضروب، بهادر بود که مدتی قبل با او درگیر شده‌ بودم.

متهم در حالی که سعی داشت اعترافات قبلی خود را پس بگیرد، دچار تناقض‌گوییهای متعددی در دفاعیات خود شد. به طوری که در اعترافات قبلی خود مدعی شده بود مقتول را با بهادر به بیمارستان فرستاده است، امروز یکبار مدعی شد با بهادر درگیر شده، یکبار مدعیشد مقتول را با بهادر به بیمارستان فرستاده و آخرین بار مدعی شد راننده‌ای که مقتول را به بیمارستان برده، بهادر بوده است.

در ادامه جلسه، قاضی اظهارات بهادر را که در جلسه مواجهه با متهم عنوان کرده بود وقتی برای تهیه موادمخدر به باغ رفته و دیده است که مجید مقتول را با مشت، لگد و چوب و سنگ مورد ضرب و شتم قرار داده است، برای مجید قرائت کرد، باز مدعی شد این اظهارات دروغ است.

مجید حتی دستخظ خود را که با آن اعترافات خود را نوشته و مدعی شده بود علی را به قتل رسانده است، تکذیب کرد.

متهم همچنین درباره اتهامات خود درباره پولشویی و جعل اسکناس گفت: این اتهام را هم قبول ندارم و فقط حدود 300 هزار تومان بابت فروش تمام سیدیهایی که داشتم، فرد خریدار به من اسکناس جعلی داد.

بعد از اظهارات مجید که معلوم بود تحت تأثیر القائات دیگر زندانیان در زندان بود، وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و از دادگاه خواست با تجدید جلسه محاکمه راننده‌ای را که مقتول را منتقل کرده به داگداه فرا بخوانند که این درخواست از سوی قاضی رد شد.

متهم بار دیگر در جایگاه قرار گرفت و در بیان آخرین دفاع گفت: حرفی ندارم و هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم.

قاضی همتیار ختم جلسه را اعلام و صدور حکم را به بعد از مشورت با مستشاران دادگاه موکول کرد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول