اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان خبر داد:

تست 412 رأس گاو علیه بیماری سل در ریگان

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: با تست 412 رأس گاو علیه بیماری سل و بروسلوز، گامی مؤثر در کنترل و پیشگیری از این دو بیماری مهم در ریگان برداشته شده است.

تست 412 رأس گاو علیه بیماری سل در ریگان
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، حجت‌الله جعفری ‌ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز فرآورده‌های خام شهرستان ریگان ‌اظهار داشت: حرفه دامپزشکی علاوه بر کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی بر حسب وظایف محوله در کنترل و پیشگیری از بیماریهای مشترک میان انسان و دام نقش بسیار برجسته و حیاتی دارد.
وی افزود: فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت، تخم‌مرغ، عسل، خاویار و فرآورده‌های لبنی مهم‌ترین فرآورده‌های غذایی انسان تلقی میشوند.
جعفری تصریح کرد: با توجه به نقش فرآورده‌هایی مانند پوست، پشم و کود در زندگی انسان شبکه دامپزشکی این شهرستان از ابتدای سال جاری اقدام به واکسیناسیون دام‌های این منطقه علیه بیماریهای مهم شاربن، بروسلوز گاوی و گوسفندی کرده است.
وی ابراز داشت: این شبکه با انجام عملیات سمپاشی دام و اماکن دامی اقدامات لازم در زمینه جلوگیری و پیشگیری از بیماری تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو را انجام داده است.
جعفری بیان داشت: با تست 412 رأس گاو علیه بیماری سل و بروسلوز، گامی مؤثر در کنترل و پیشگیری از این دو بیماری مهم برداشته شده است.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این شبکه به همراه شبکه بهداشت و فرمانداری اقدام به یک هزار و 286 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی کرده است.
جعفری خاطرنشان کرد: از شهروندان ریگانی درخواست می‌شود، برای کسب راهنمایی لازم و به منظور کنترل و پیشگیری هرچه بهتر و بیشتر بیماریهای دامی با این شبکه مساعدت لازم را داشته باشند.
به گزارش فارس، از ابتدای سال جاری تاکنون برای آشنایی همشهریان 34 ساعت کلاس آموزشی برگزار و چند هزار بروشور تراکت و جزوه آموزشی برای آشنایی دامداران عشایر در این شهرستان توزیع شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول