اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غرویان:

کاندیداها به انتخابات به عنوان تکلیف سیاسی نگاه کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: در انتخابات باید، کاندیداها به این عرصه مهم سیاسی به عنوان تکلیف سیاسی و شرعی نگاه کنند تا مبادا نزاع ایجاد شود.

کاندیداها به انتخابات به عنوان تکلیف سیاسی نگاه کنند
حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در عید سعید فطر اظهار داشت: ولی امر مسلمین هرسال در خطبه‌های عید سعید فطر، مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل موردنیاز جامعه را بیان می‌کند.
وی افزود: یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند، وحدت بین مردم و دولت و نیز وحدت بین مسئولان و نظام بود.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: وحدت میان ملت زمانی تامین می‌شود که مسئولان با یکدیگر وحدت داشته باشند چون مردم به سران و نخبگان سیاسی و اجتماعی خود نگریسته و از آنها الهام می‌گیرند پس وحدت بین مردم باید از وحدت بین مسئولان آغاز شود و این مورد تاکید رهبری است.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه، نگاه دنیا به دولت و ملت ایران است و از این رو، اتحاد بین مردم و مسئولان بسیار حساس و راهکار آن هم داشتن تقوا و خداترسی است به عبارت دیگر وحدت باید از درون آغاز شود.
غرویان ادامه داد: اگر ایمان به اصل نظام و انقلاب و ضرورت انقلاب اسلامی بین مسئولان باشد و تقوای اندکی داشته باشند، سعی می‌کنند به خاطر اسلام و حفظ خون شهدا و امام راحل دست از مخالفت و تفرقه بردارند و همه در راستای اعتلای اسلام و انقلاب گام بردارند.
وی با بیان اینکه انقلاب مرهون زحمات امام و شهداست، گفت: در انتخابات باید، کاندیداها به این عرصه مهم سیاسی به عنوان تکلیف سیاسی و شرعی نگاه کنند تا مبادا نزاع ایجاد شود.
این فعال سیاسی ادامه داد: نگاه دوم به انتخابات این است که این عرصه سیاسی ابزار و سبب وحدت است؛ وقتی به کرسی مجلس به عنوان ابزاری در خدمت هدف اصلی نگاه کردیم، تفاوتی نمی‌کند که در انتخابات صرف‌نظر از رای آوردن یا رای نیاوردن، به عنوان تکلیف سیاسی و شرعی شرکت کنیم.
وی تصریح کرد: اگر کرسی مجلس هدف باشد، این مسئله موجب نزاع و تفرقه می‌شود بنابراین مسائل اخلاقی و معنوی ریشه اصلی است یعنی کاندیداها باید در ابتدا آثار معنوی و اخلاقی را در خود حفظ کنند و سپس در این عرصه مهم سیاسی شرکت کنند.
غرویان در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان داشت: معمولا رهبری مسائل محوری و استراتژیک و راهبردها را بیان می‌کنند و گروه‌های مختلف سیاسی باید براساس این محورها برنامه‌شان را ساماندهی کرده و خط مشی خود را مشخص کنند.
وی در عین حال به وظیفه مسئولان و گروه‌های سیاسی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، در برابر مردم و رهنمودهای رهبری اشاره کرد و افزود: مسئولان باید دیدگاه خود را مستدل و منطقی برای مردم بیان کرده و حتی رقبا و گروه‌های دیگر را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه انتخابات در دیگر کشورها وجود ندارد یا با مشارکت کمی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در کشور ما، مردم به برکت امام خمینی(ره) در صحنه بوده و پشتیبان حکومت هستند.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از انتخابات به نعمت الهی گفت: انتخابات به واقع یک نعمت الهی  است که در دل مردم نسبت به حکومت، محبت ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول