اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور:

نظام اداری بر مبنای ارزش‌ها کارآمد است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور گفت: ‌نظام اداری بر مبنای ارزش‌ها و الگو‌های اسلامی کارآمدتر از نظام بروکراسی الهام گرفته از مکتب غرب است که هیچ خلاقیت در آن مشاهده نمی‌شود.

نظام اداری بر مبنای ارزش‌ها کارآمد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لطف‌الله فروزنده صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل در محل استانداری اظهار داشت:‌ بدون شک ایران ما امروز الگوی رفتاری و حرکتی برای سایر ملت‌هاست و کمتر کسی است که باور نداشته باشد که بیداری امت‌های اسلامی الگو گرفته از نهضت انقلاب اسلامی است.
وی به سفر اخیر خود به آمریکای لاتین اشاره کرد و افزود: در این سفر روحیه استکبار ستیزی، ‌عدالت محوری و آزاد‌منشی را باوجود معتقد نبودن به دین اسلام در بین ملت‌ها و حکمرانان شاهد بودیم به طوری که مقاومت در این کشورها در برابر ستیزه‌جویان زمان یک حرکت قابل تقدیر و بسیار حایز اهمیت است.
فروزنده خاطرنشان کرد: در این کشورها پایگاه عظیمی از حق‌مداری و عدالت محوری بر پا شده به طوری که در اغلب این کشورها الگوی بی‌نظیر ایران اسلامی مورد توجه، تاکید و قابل اجراست.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور  بیان داشت: ‌همانگونه که ملت ما در حوزه‌های مختلف الگوی دیگر کشورهاست باید در نظام اداری نیز به عنوان موتور حرکت هر سیستم و نظام مورد پذیرش و الگو قرار گیرد چرا که امروز نظام اداری لیبرال دموکراسی و پوسیده بروکراسی کارآمدی خود را از دست داده و هرگز پاسخگوی مطالبات و نیازها نیست.
فروزنده اضافه کرد: ‌در این شرایط تحول باید در نظام اداری خود الگویی را به دنیا ارائه کنیم که بنیان آن بر حفظ ارزش‌ها روحیه بسیجی و جهاد فی سبیل‌الله استوار باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور اظهار داشت:‌ در سه دهه گذشته از پیروزی انقلاب در بسیاری از مقاطع از تفکر تحول در نظام اداری به شکل مدرن غفلت کردیم در حالی که می‌توانستیم با تکیه بر تفکر ناب اسلامی و اعتقادات خود نظام اداری خود را به گونه‌ای متحول کنیم تا علاوه بر رسیدن به اهدافمان یک الگوی موفق نیز ارائه کنیم.
فروزنده یادآور شد: همانگونه که دشمن را در سنگر‌های مختلف به انفعال کشاندیم باید در نظام اداری خود نیز بر مبنای ارزش‌ها همچون صحنه فعالیت‌های به حق هسته‌ای سیاست‌های درست بین‌المللی و هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی کرده و به یک مدل الگوی شایسته تبدیل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد:‌ بر اساس سند چشم‌انداز و برنامه پنجم سیاست اداری ما در 26 محور طراحی شده که باید مدیران با برگزاری دوره‌های آموزشی از این سیاست‌ها آگاهی کسب کرده و در مسیر اجرای صحیح آن گام بردارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ فرهنگ سازمانی ما اعم از فردی و گروهی در نظام اداری مبتنی بر نگاه ارزشی است که نظیر آن نظم و انضباط، ساده‌زیستی، قانون‌گرایی، مسئولیت‌پذیری، اجتناب از رفتارهای سلیقه‌‌ای، تکریم ارباب رجوع،‌ تکیه بر فرهنگ خود کنترلی، ابتکار و نوآوری می‌باشد.
وی با تاکید بر اجرای اصل 44 قانون اساسی ضرورت تحول ساختار اداری را بر مبنای عدالت‌محوری و کارآمدی اعلام کرد و افزود: ما علاوه بر اجرای نظام الکترونیکی از آزادسازی فعالیت‌ها و واگذاری آن به بخش خصوصی و در قالب تعاونی‌ها حمایت می‌کنیم.
فروزنده با اشاره به وظایف دولت در اجرای قانون نظام خدمات نیروی انسانی کشور یادآور شد: اولین نقش، نقش حاکمیتی است که در کنار آن فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به صورت مشترک بین دولت و مردم با استفاده از ظرفیت‌های موجود اجرا می‌شود و در کنار آن فعالیت زیربنایی و اقتصادی نیز جهت‌گیری شده است.
وی اظهار داشت:‌ در فعالیت‌های اقتصادی بر اساس اصل 44 سیاست‌گذاری، نظارت و هدایتگری و تامین زیرساخت‌ها از وظایف دولت است و دولت در قالب 100 برنامه فعالیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.
 
* جشنواره شهید رجایی احیا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص‌های ارزیابی عملکرد کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود:‌ ما در دو شاخص عمومی و اختصاصی دستگاه‌ها را ارزیابی می‌کنیم و در قالب جشنواره شهید رجایی برگزیدگان را معرفی می‌کنیم که  منتخبان سال گذشته به زودی در قالب جشنواره شهید رجایی معرفی می‌شوند.
فروزنده ادامه داد: بر اساس برنامه امسال جشنواره شهید رجایی به صورت مفصل و با تعیین شاخص‌های جدید اجرایی می‌شود به طوریکه ارزیابی کل دستگاه‌ها بر عهده استاندار است و دستگاه‌ها نیز به صورت مشخص در بین دستگاه‌های همطراز خود در استان‌های مختلف با نظارت وزیر هر مجموعه ارزیابی شده و برگزیدگان معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول