اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان تیرماه 90 محقق شد؛

افزایش 3 برابری صادرات صنایع ‌دستی خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: صادرات صنایع ‌دستی این استان در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به سه برابر شده است.

افزایش 3 برابری صادرات صنایع ‌دستی خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سیدجواد عابدی اظهار داشت: در سال جاری شاهد افزایش صادرات صنایع‌دستی در گروه‌های مختلف هستیم.
وی افزود: صادرات تولیدات صنایع‌دستی استان در سال جاری شامل سفال و سرامیک، شیشه سنتی، پاپیه ماشه، تذهیب، تشعیر‌، نگارگری و مبلمان چوبی است.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: مجموع ارزش دلاری صنایع‌دستی کشور تا پایان تیرماه برابر با 222 هزار و 865 دلار بوده است.
عابدی اظهار داشت: با مقایسه میزان صادرات صنایع‌دستی نسبت به مدت مشابه سال پیش تقریباً شاهد افزایش سه برابری هستیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در چهارماهه نخست سال 89، صادرات صنایع‌دستی خراسان رضوی 79 هزار و 368 دلار ارزآوری به همراه داشته است، گفت: ارزش وزنی صادرات این تولیدات نیز برابر با 71 هزار و 96 کیلوگرم است.
وی تأکید کرد: ارزش وزنی صادرات صنایع‌دستی استان در سال جاری برابر با 101 هزار و 298 کیلوگرم است که در مقایسه با سال 89 افزایش یافته است.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: بیشترین ارزآوری دلاری صنایع‌دستی خراسان رضوی در این مدت به گروه چوب و مشتقات آن با 199 هزار و 495 دلار مربوط میشود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول