اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی تاکستان خبر داد:

برداشت 61 هزار تن خربزه در تاکستان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی تاکستان گفت: پیش‌بینی میشود بیش از 61 هزار و 750 تن خربزه از بوستان‌های شهرستان تاکستان برداشت شود.

برداشت 61 هزار تن خربزه در تاکستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی اظهار داشت: با توجه به آغاز برداشت خربزه از سطح یکهزار و 350 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان، پیش‌بینی میشود متوسط عملکرد 45 تن در هکتار و بیش از  61 هزار و 750 تن خربزه از بوستان‌های این شهرستان برداشت شود.
وی ادامه داد: با اجرای آبیاری قطره‌ای به روش تیپ علاوه بر اراضی زراعی دشت‌ها که به وسیله روش‌های سنتی نیز قابل آبیاری بود، اکنون اراضی دیم‌زار نیز به روش تیپ آبیاری می‌شود و اجرای این روش آبیاری باعث رشد جهشی کشت محصولات جالیزی و صیفی در این شهرستان شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان به فواید کشت محصولات به این روش اشاره کرد و توضیح داد: با آبیاری به روش تیپ در صیفی‌جات از جمله خربزه علاوه بر مدیریت صحیح و صرفه‌جویی در مصرف آب، موجب افزایش سطح زیر کشت، افزایش کمی و کیفی محصول و در نتیجه درآمد کشاورز و کاهش هزینه کارگری، کاهش آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌شود.
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا با اشاره به سطوح کشت خربزه در بوئین زهرا اظهار کرد: 35 درصد سطوح کشت شده خربزه شهرستان بوئین زهرا به صورت کشت زیر پلاستیکی است که در سال زراعی جاری 4 هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت خربزه رفته است.
محمد خسرو پور افزود: کشت زیر پلاستیکی (نایلونی) از نظر بالا بودن املاح معدنی خاک و عناصر ریز مغذی مناسب است و محصول خربزه تولیدی شهرستان با توجه به این ویژگی، عطر و بوی بهتر و عملکرد بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: عملکرد برداشت محصول 35 تن در هکتار برآورد شده و پیش بینی میشود در سال زراعی جاری از این میزان سطح زیر کشت بیش از  143هزار و 500 تن خربزه توسط خربزه‌‌کاران  شهرستان بوئین زهرا برداشت شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول