اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش روسیه برای برقراری روابط دوستانه با حکومت جدید لیبی

خبرگزاری فارس: نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل آفریقا اعلام کرد که این کشور آماده شرکت در ماموریت بین‌المللی سازمان ملل در لیبی بوده و در انتظار سفر رئیس شورای ملی انتقالی در لیبی به مسکو برای بررسی روابط دوجانبه است.

تلاش روسیه برای برقراری روابط دوستانه با حکومت جدید لیبی
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، روسیه قصد دارد در ماموریت بین‌المللی سازمان ملل متحد در لیبی شرکت کند و در عین حال با بیصبری در انتظار آن است که مقامات بلندپایه شورای ملی انتقالی در لیبی به مسکو سفر کنند.
 
این مطلبی است که روز جمعه "میخائیل مارگلییف" نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل آفریقا و رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) این کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد.
 
نماینده رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که اگر ماموریت بین المللی سازمان ملل متحد در لیبی آغاز شود،  نیروهای حافظ صلح این کشور هم در این اقدامات مشارکت خواهند داشت.
 
به گفته وی، اگر رهبران جدید لیبی اجازه اجرای ماموریت بین المللی سازمان ملل را بدهند، یا اینکه چنین ماموریتی بطور مشترک توسط سازمان ملل و اتحادیه آفریقا انجام شود، روسیه هم آمادگی آن را دارد تا در آن شرکت کند. 
 
مارگلییف که روز پنج شنبه بعنوان نماینده روسیه در کنفرانس بین المللی «دوستان لیبی» در پاریس شرکت کرده بود، همچنین مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی را دعوت کرد تا به منظور بررسی مجموعه روابط دوجانبه به مسکو سفر نماید. خود مارگلییف هم در حال آماده سازی شرایط برای سفر به طرابلس در آینده نزدیک است.
 
در این بین علائم رسیده از لیبی حاکی از آن است که انقلابیون این کشور که بطور کلی به غرب چشم دوخته‌اند، قصد ندارند بطور کامل همکاریهای خود با روسیه را قطع کنند. بر اساس برخی اخبار منتشره، شورای ملی انتقالی لیبی از هم اکنون 50 هزار تن گندم از روسیه خریداری کرده و معامله مشابهی نیز بزودی بین دو کشور منعقد خواهد شد.
 
همانطور که پیش از این اعلام شد، وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای بطور رسمی اعلام کرد که این کشور شورای ملی انتقالی لیبی را بعنوان قدرت حاکمیت جدید در این کشور به رسمیت می‌شناسد. 
 
مقامات مسکو همچنین یادآور شدند که از حکومت جدید لیبی انتظار دارند تا قراردادهای قانونی منعقد شده در زمان قذافی را مورد اجرا قرار دهند. این در حالی است که اگر حکومت جدید لیبی بخاطر دوستی روسیه با رژیم قذافی از اجرای این قراردادها سرباز زند، خسارت مالی بالغ بر چندین میلیارد دلار روسیه را تهدید خواهد کرد.
 
در حالیکه مقامات مسکو سعی دارند تا احساسات منفی ناشی از عدم به رسمیت شناختن طولانی مدت شورای ملی انتقالی لیبی را از بین ببرند، غرب رهبران جدید لیبی را به پول کافی تجهیز کرده و حکومت جدید انقلابی در این کشور هم مشغول تهیه طرحی قابل قبول برای تبدیل لیبی به کشوری دموکراتیک است. البته راه بسیار طولانی در انتظار آنهاست و نخستین انتخابات ریاست جمهوری جدید لیبی در نیمه نخست سال 2013 برگزار خواهد شد.     
 
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول