اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

اتمام ثبت‌نام از کاندیداهای هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی تا پایان امروز

خبرگزاری فارس: مهلت قانونی ثبت‌نام از کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی، تا پایان وقت اداری امروز شنبه "دوازدهم شهریور" به پایان می‌رسد و از این مرحله به بعد انجمن نظارت تنها یک هفته برای تعیین صلاحیت متقاضیان زمان دارد.

اتمام ثبت‌نام از کاندیداهای هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی تا پایان امروز
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، بحث انتخابات هیئت مدیره جدید اتاق تعاون مرکزی که با اتمام دوره دو ساله هیئت مدیره فعلی با ریاست "حسین رحمانی‌نیا" دبیرکل اتاق تعاون مرکزی از بیست و سوم ماه جاری برگزار خواهد شد از آن جهت حائز اهمیت است که در این دوره پیرو ابلاغ قانون اصل 44 نمایندگان مجلس و دولتی‌ها حق مشارکت در هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی را نخواهند داشت.
البته به دلیل نقیصه‌ای که در قانون تعاون فعلی وجود دارد، سازوکاری که منجر به تحقق این مهم شود فعلاً در اختیار بخش نیست و درزهایی برای عبور از فیلترهای قانون اصل 44 وجود دارد چرا که مطابق قانون تعاون هر کس که عضو یک تعاونی یا به عبارتی تعاونگر باشد حق عضویت در هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی و دیگر تشکل‌های تعاونی را خواهد داشت.
حال اینکه در این دوره از انتخابات، کمیته نظارت برای تعیین صلاحیت افراد کاندیدای عضویت در هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی چه شاخص‌هایی را تعریف و اینکه این شاخص‌ها منجر به رفع خلاءهای قانونی در این حوزه شود یا نه، موضوعی است که بعد از احراز نتایج آرای انتخابی و مشخص شدن هیئت مدیره جدید باید به آن پرداخت.
نکته حائز اهمیت در این مقطع زمانی، فراهم کردن مقدمات و آماده‌سازی فضای مناسب انتخابات است که خوشبختانه با تلاش مسئولان اتاق تعاون مرکزی و مشارکت جدی اتحادیه‌های عضو در اتاق تعاون مرکزی در حال انجام است.
بر اساس قانون، اتاق تعاون مرکزی تا 10 روز بعد از انتشار آگهی حق ثبت‌نام از متقاضیان کاندید در هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی را دارد که با به پایان رسیدن این دوره عملاً ثبت‌نام از متقاضیان عضویت در هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی متوقف و اطلاعات افراد ثبت‌نامی برای پایش‌های نهایی و تعیین صلاحیت به انجمن نظارت ارسال خواهد شد.
ثبت‌نام از متقاضیان و افراد کاندید عضویت در هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی از شنبه "پنجم شهریور ماه" شروع و تا پایان وقت اداری امروز "دوازدهم شهریور ماه" ادامه خواهد داشت.
با به پایان رسیدن دوره ثبت‌نام، کمیته نظارت حداکثر یک هفته زمان برای پایش اطلاعات و تعیین صلاحیت افراد زمان در اختیار خواهد داشت که این یک هفته از روز سیزدهم یا چهاردهم شروع و انتخابات رسماً روز بیست و سوم برگزار خواهد شد.
در صورتی که تا شنبه هفته آتی ارزیابی پایش اطلاعات به منظور تعیین صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی به نتیجه نرسد به منزله تأیید صلاحیت تمامی کاندیداها تلقی خواهد شد و متعاقباً انتخابات بر این اساس شروع خواهد شد.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول