اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تهران پس از زلزله مهیب/6

شهر تهران در برابر زلزله بسیار آسیب پذیر است

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: آسیب‌پذیری شهرهای بزرگ مانند تهران در مقابل حوادث از جمله زلزله زیاد است.

شهر تهران در برابر زلزله بسیار آسیب پذیر است
جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره اقداماتی که باید در مقابل با زلزله در شهر تهران صورت گیرد، اظهار داشت: نسبت بافت‌های فرسوده به کل بافت‌هایی که در تهران وجود دارد قابل توجه است.

وی ادامه داد: علیرغم افزایش مساحت شهر تهران هنوز در جهت بهسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده اقدام آنچنانی انجام نشده است.

قادری یادآرو شد: بافت‌های فرسوده مطابق با استانداردها و آئین‌نامه‌های مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی بازسازی نشده است.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس بیان داشت: آسیب‌پذیری شهرهای بزرگ مانند تهران در مقابل حوادث از جمله زلزله زیاد است.

وی افزود: متاسفانه علاوه بر موضوع ساخت و ساز، نحوه گازرسانی در کشور در صورت بروز زلزله مشکلات جدی را در زمان زلزله ایجاد میکند.

قادری بیان داشت: با این شیوه گازرسانی، شهر تهران بر روی یک بمب قرار گرفته که با وقوع نخستین زلزله، آتش‌سوزیهای به دنبال نشت گاز به وجود میآید.

وی با اشاره به اینکه معابر و کوچه‌های تنگ در شهر تهران نحوه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را دچار مشکل میکند افزود: اطلاعات لازم در هنگام وقوع زلزله به مردم داده نشده است.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس یادآور شد: باید یکسری تمهیدات کوتاه و بلندمدت برای کاهش خسارت‌های زلزله پیش‌بینی شود و استانداردهای ساخت و ساز به درستی تدوین و اجرا شود.

قادری درباره راهکارهایی برای کاهش خسارات زلزله بیان داشت: باید در جایگزینی انرژی خورشیدی و برقی نسبت به گاز گام‌هایی برداشته شود که آسیب‌پذیری شهر در حوادث کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/گ
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول